BomBom skrev 2011-04-23 20:49:18 följande:
Första provdukningen gjord nu men jag skulle gärna behöva lite feedback på den! Vad säger ni? Vad gillar ni och vad kunde jag gjort annorlunda? Servetterna får inte vara för nära löparen eftersom de inte har riktigt samma gröna nyans och på tallrikarna kommer förmodligen förrätten redan stå uppdukad så där kan jag inte lägga nåt.. Om ni inte ser det så är de där papperstussarna i ljuslyktorna egentligen ljuslila nejlikor med brudslöja runt..

Hur ska jag sätta bordsplaceringen?? Jag har både grönt och lila papper kvar, hade en fundering på att skriva ut en enfärgad bild (grön eller lila) på varje gäst och sätta namnet efter med vart ska jag få plats med den??
All kontruktiv kritik är hjärtligt välkommen!!

Jag skulle nog ha lagt servetterna på eller under festhäftena helt enkelt. Det kunde bli jättefint med den gröna servetten mot det lila festhäftet. Om det är en fyrkantig servett så vik den på mitten och lägg den helt enkelt bara mitt på festhäftet (så det blir som en grön linje mot det lila).
Du kan göra platta "servettringar" till dom platta/vikta servetterna om du vill, och ha namnen på dom. Skriv ut remsor helt enkelt och tejpa/ limma ihop på baksidan. Bild och namn mitt på remsan så att skarven blir mitt bak när man viker till "servettringen".
Annars kan du göra en skåra i pappret och fästa på glaset istället om du tar bort servetterna därifrån.
Servetter i glas är en sån sak som sticker i ögonen på mig. Jag gillar det inte helt enkelt. Det känns som om man "försöker för mycket men inte vet hur man viker en servett och därför gör den där basgrejen"...
Ta det inte på fel sätt.
Det kan vara jättefint också, men jag gillar det inte personligen...
Bra att du inte har massa höga arrangemang. Men jag saknar något... Kanske en slingrande murgröneranka på bordet, eller något liknande.
Stenar, pärlor, "diamanter" eller annat som ger lite struktur på löparen liksom.
Fina vridna - knotiga grenar kan också vara en fin dekoration