• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • hoodilady
    IdaPierre skrev 2011-04-05 17:16:01 följande:
    haha guuuud va ja kände mej trög nu ;) Såg att bilden ovanför va din skiss. Tycker att ringen blev JÄTTE fin!!
    hihiih! Tack!
  • hoodilady
    Chicita skrev 2011-04-05 17:11:16 följande:
    Jag tycker att du ska behålla den färdiga ringen.
    Tidlös och klassisk och mindre risk att du fastnar i och gör illa dig själv eller någon annan också... Solig
    Ja, det har du ju rätt i, sen i framtiden vill man ju inte riva sin ev bebis heller! Ska behålla den som den är, den är ju jättefin.. hihi. Tror jag är osäker för att jag inte har den nära mig att titta på. Vill ha hem den nu!
  • hoodilady
    moonlightgirl skrev 2011-04-05 19:05:12 följande:
    Satt och kollade runt på lite olika bröllopstårtor. De tre första kan jag ha visat innan (kommer inte ihåg) o de kommer jag inte ihåg vart jag har hittat dem.

Alla dessa andra jag hittat hittade jag på chokladhuset i Nynäshamn. De verkar kunna göra det mesta, bara fantasin som sätter stopp. Underlättar ju om man har nära till dem också.  =)

Vi har beställt från Chokladhuset! Louise som gör tårtorna är helt fantastisk! Vi ska göra en väldigt god kombination med chokladtryffel/browniebotten, mörk chokladmousse, vitt chokladmousse och skogsbärspannacotta! Det ska vara i "cupcakes" omgivna av ett chokladhölje. Med tryfflar ovanpå!
    typ som bilden nedan (fast utan pandorna) :)
    Och jag lovar att jag har aldrig smakat godare fyllningar i hela mitt liv! Hon levererar ju till Nobel varje år sen 2006, bara det säger massor om hennes choklad! Man får inte skrämmas av hennes butik i källaren av hennes hus bara ;)

• Loche

Bara dreglar när jag ser den sista bilden,,, chokladfreak som jag är!! Tungan ute

• hoodilady

Jag shoppade lite på etsy i veckan! Hittade fantastiska Bloomers ("underbyxor") och ett retro förkläde som jag ska ha på en fotografering i pinuppa-stil (ska ge som morgongåva).. Läckra eller hur!?

Sen köpte jag en håraccessoar igår, jättevacker verkligen! Handgjord från Mode Rosa i gamla stan.
    Va tycker ni? Den ska ligga snett över huvudet.

• Fossing77
    hoodilady skrev 2011-04-07 09:29:27 följande:
    Jag shoppade lite på etsy i veckan! Hittade fantastiska Bloomers ("underbyxor") och ett retro förkläde som jag ska ha på en fotografering i pinuppa-stil (ska ge som morgongåva).. Läckra eller hur!?

Sen köpte jag en håraccessoar igår, jättevacker verkligen! Handgjord från Mode Rosa i gamla stan.
    Va tycker ni? Den ska ligga snett över huvudet.

Underbart!!! Jag vill se dina färdiga bilder! ;)
  • hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-04-07 11:42:47 följande:
    Underbart!!! Jag vill se dina färdiga bilder! ;)
    hihi, ja kanske det! Kanske dyker upp nån sen på fotografens hemsida. :)
  • hoodilady
    Loche skrev 2011-04-07 09:27:08 följande:
    Bara dreglar när jag ser den sista bilden,,, chokladfreak som jag är!! Tungan ute
    Ja, jag med!! Älskar choklad!! Har ett uppehåll med socker nu tills bröllopet (3,5 månads uppehåll). Det jag längtar mest efter är Mörk choklad..... och tryffel... grr... men snart så!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!