• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Tittij
    lepaus skrev 2011-04-07 19:49:01 följande:
    Kolla på www.cafepress.co.uk/+wedding+underwear-panties?page=1 kanske finns något liknande där?
    Kollade men de verkade inte ha broderat och bara string eller en sorts hispters som inte var riktigt som jag tänkt mig, typ Björn Borg-stuket. Jag vill ha nåt lite nättare. Tack snälla för att du tog dig tid att hjälpa
    moonlightgirl skrev 2011-04-07 20:30:48 följande:
    Köp vilka fina trosor du vill, sen kan du anlita en sybutik att brodera på dem, finns ju sånna symaskiner som broderar. Min mamma och min syster har sånna symaskiner och min syster sydde så på ett par trosor men då stod det "endast för Jesper" (som hennes pojkvän hette då)
    Ja jag funderar på det. Sitter och fudnerar på vart man kan brodera.. Fanns förut ett ställe i Västermalmsgallerian har jag för mig (Stockholm) men tror inte den är kvar.. Nån som har nåt bra tips?
  • hoodilady
    moonlightgirl skrev 2011-04-07 20:25:58 följande:
    wow vad smarrigt det ser ut. Tyvärr bor jag för långt bort för att kunna anlita henne.
    MM.. MUMSIGT :)
    Ja okej, men det finns nog väldigt många olika bra konditorier runt om i Sverige! Om du fortf bor i Sthlms trakten så kör hon leverens för ca 300kr.
  • annaochmias
    hoodilady skrev 2011-04-07 09:29:27 följande:
    Jag shoppade lite på etsy i veckan! Hittade fantastiska Bloomers ("underbyxor") och ett retro förkläde som jag ska ha på en fotografering i pinuppa-stil (ska ge som morgongåva).. Läckra eller hur!?

Sen köpte jag en håraccessoar igår, jättevacker verkligen! Handgjord från Mode Rosa i gamla stan.
    Va tycker ni? Den ska ligga snett över huvudet.

Vaaaaar har du köpt förklädet? Måste haaaa! :D
  • hoodilady
    annaochmias skrev 2011-04-11 14:39:00 följande:
    Vaaaaar har du köpt förklädet? Måste haaaa! :D
    Från Etsy.com..
    www.etsy.com/shop/dotsdiner

Hon syr massor olika, men det jag hade som bild har jag köpt så det finns ingen mer av just det. Men hon kan säkert sy upp om du önskar! Jättetrevlig tjej.
  • cattitzi

Hittade lite roliga saker man kan ha med sig på bröllopsresan samt även idéer till festen. Vi ska ha det mesta av detta! :o)

Just Married Beach Striped Towels (SET of 2)Flipflop Strandbag, Mr & MrsDörrhängare, vitBanderoll VägskyltEtikettark, med eget tryck

• moonlightgirl
    hoodilady skrev 2011-04-11 14:32:00 följande:
    MM.. MUMSIGT :)
    Ja okej, men det finns nog väldigt många olika bra konditorier runt om i Sverige! Om du fortf bor i Sthlms trakten så kör hon leverens för ca 300kr.
    Nej jag bor i småland så det är alldeles för långt bort.  =)
  • moonlightgirl
    cattitzi skrev 2011-04-12 07:54:29 följande:
    Hittade lite roliga saker man kan ha med sig på bröllopsresan samt även idéer till festen. Vi ska ha det mesta av detta! :o)

Dörrhängare, vitEtikettark, med eget tryck
    Vart har du hittat dessa saker??? Blev sugen på att köpa till oss också.  =)
  • cattitzi
    moonlightgirl skrev 2011-04-12 09:06:44 följande:
    Vart har du hittat dessa saker??? Blev sugen på att köpa till oss också.  =)
    Klockorna och skyltarna är från www.romance.se (calligraphen), det andra är från www.brollopsbubblor.se
    Kan även tipsa om att den sistnämnda sidan även har klockor som är mycket billigare!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!