• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • cattitzi

Jossis81: Förlåt! Citerade fel person! Menade att citera TittiJ. Sånt som händer när man är lite för snabb ibland! Skrattande

• J och J
    Margris skrev 2011-04-03 23:05:19 följande:
    Här kommer mer plåtburksinspiration. Har själv sparat på mig ett bra lager nu :)

fina bilder du hittat som inspiration. det är verkligen en rolig grej att använda sig av som dekoration!
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Tittij
    cattitzi skrev 2011-04-04 07:46:16 följande:
    Hej!
    Vi ska också ha tack-skyltar men vi gjorde våra egna då jag också tyckte att det blev lite dyrt, samt att vi vill ha det på svenska (dock är skyltarna från Etsy JÄTTEFINA!)
    Tänkte bara tipsa om hur vi gjorde.
    Vi köpte allt material på panduro, 4 st 30x30 cm canvas tavlor och smalare träbokstäver som bildar ordet TACK. Sen köpte vi cerise och orange färg som vi målar varannan canvastavla och bokstav (Bakgrunden blir cerise med orange bokstav på osv). Sen fäster vi bokstäverna med dubbelhäftande tejp på canvastavlan. Klart!

4 st canvas tavlor: 32 kr/st
    Bokstäverna: 18 kr/st
    Färg (2 olika): 44 kr/st

Bara ett tips!
    Då har vi ju samma färgtema! VI har oxå cerise och orange! Kan du inte lägga upp en bild på hur det blev? Jättenyfiken!! Låter jättefint!
  • skruttisOmuffis
    Tinzi skrev 2011-04-01 23:31:45 följande:
    Snygg! Sån caketopper skulle jag vilja göra i svart...frågan är i vilket amterial..kommit på ngt bra? 
    Jag har köpt nån typ av kartong....mellan två ark av kartong sitter det någon form av luftigt plast-material...där tänkte jag sticka in grillpinne så att man kan fästa den i tårtan. Själva hjärtat tänkte jag skära ut med en tapetkniv... Vi får se om det går hehe
  • skruttisOmuffis

Jag har slutligen fastnat för denna bukett och min florist har fått denna bild till inspiration...
    ...pinsamt nog är detta Anna Fürsts brudbukett...  hehe, hon är chefredaktör för "allt om bröllop"
  • hoodilady
    J och J skrev 2011-04-04 07:59:58 följande:
    fina bilder du hittat som inspiration. det är verkligen en rolig grej att använda sig av som dekoration!
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Vart har du samlat plåtburkar ifrån? Kan inte komma på att jag köpt en enda på flera år... kanske bara är målarfärg och så eller? Borde finnas att köpa tomma billiga nånstans? Jättefint med spetsen! Jag har länge funderat på hur jag ska dekorera vår vigselplats (utomhus i en trädgård). Det är ju perfekt att hänga i band runt stolarna som är i "gången" och sätta i fina skärgårdsblommor. Åh vill pyssla med det nu!!

Alla ni andra som funderar på de där tackskyltarna så ska jag göra en själv så fort man kan va ute på marken utan att frysa ihjäl. Jag ska köpa träplankor på k-rauta (finns överblivet skräp för typ 20kr). Sen ska jag måla mörk brun färg och över det en tunn vit färg som jag slipar ner lite så det ser dassigt ut. Sen skriver jag ut svart text med ordet/orden "Tack" eller "Mr & Mrs" och skär ut bokstäverna och limmar på.
  • Tinzi
    Margris skrev 2011-04-03 23:05:19 följande:
    Här kommer mer plåtburksinspiration. Har själv sparat på mig ett bra lager nu :)

Snyggt! Skall definitivt göra den översta!!! :)
  • Tittij
    hoodilady skrev 2011-04-04 16:55:28 följande:
    Vart har du samlat plåtburkar ifrån? Kan inte komma på att jag köpt en enda på flera år... kanske bara är målarfärg och så eller? Borde finnas att köpa tomma billiga nånstans? Jättefint med spetsen! Jag har länge funderat på hur jag ska dekorera vår vigselplats (utomhus i en trädgård). Det är ju perfekt att hänga i band runt stolarna som är i "gången" och sätta i fina skärgårdsblommor. Åh vill pyssla med det nu!!
    Krossade tomater, champinjoner och liknande kommer ju i konservburkar
  • Zelmah
    hoodilady skrev 2011-04-04 16:55:28 följande:

Alla ni andra som funderar på de där tackskyltarna så ska jag göra en själv så fort man kan va ute på marken utan att frysa ihjäl. Jag ska köpa träplankor på k-rauta (finns överblivet skräp för typ 20kr). Sen ska jag måla mörk brun färg och över det en tunn vit färg som jag slipar ner lite så det ser dassigt ut. Sen skriver jag ut svart text med ordet/orden "Tack" eller "Mr & Mrs" och skär ut bokstäverna och limmar på.
    Jag samlar matkonserver o limmar på spetsband o hampasnöre eller sidenband runtom. Alla konservburkar i form av krossade tomater, majs, svamp, bönor m.m Blir jättefint :)

Ett tips till skyltarna: om du vill ha en sliten look finns det krackelerinslack på t ex Panduro. Funkar iaf med allmogefärgen. Ta först mörkbrun o låt torka, stryk på krackeleringslacket o låt torka minst 2 tim måla sedan på med den vita färgen, stryk bara på ett o samma ställe en gång, färgen börjar genast att krackelera/spricka. Sen kan man även slipa lite oxå för mer effekt om man vill.
    Jag gjorde så på träbokstäver, blev  jättesnyggt!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!