hoodilady skrev 2011-04-04 16:55:28 följande:
Vart har du samlat plåtburkar ifrån? Kan inte komma på att jag köpt en enda på flera år... kanske bara är målarfärg och så eller? Borde finnas att köpa tomma billiga nånstans? Jättefint med spetsen! Jag har länge funderat på hur jag ska dekorera vår vigselplats (utomhus i en trädgård). Det är ju perfekt att hänga i band runt stolarna som är i "gången" och sätta i fina skärgårdsblommor. Åh vill pyssla med det nu!!
Alla ni andra som funderar på de där tackskyltarna så ska jag göra en själv så fort man kan va ute på marken utan att frysa ihjäl. Jag ska köpa träplankor på k-rauta (finns överblivet skräp för typ 20kr). Sen ska jag måla mörk brun färg och över det en tunn vit färg som jag slipar ner lite så det ser dassigt ut. Sen skriver jag ut svart text med ordet/orden "Tack" eller "Mr & Mrs" och skär ut bokstäverna och limmar på.
Jag samlar matkonserver o limmar på spetsband o hampasnöre eller sidenband runtom. Alla konservburkar i form av krossade tomater, majs, svamp, bönor m.m Blir jättefint :)
Ett tips till skyltarna: om du vill ha en sliten look finns det krackelerinslack på t ex Panduro. Funkar iaf med allmogefärgen. Ta först mörkbrun o låt torka, stryk på krackeleringslacket o låt torka minst 2 tim måla sedan på med den vita färgen, stryk bara på ett o samma ställe en gång, färgen börjar genast att krackelera/spricka. Sen kan man även slipa lite oxå för mer effekt om man vill.
Jag gjorde så på träbokstäver, blev jättesnyggt!