• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • hoodilady
    sofi 88 skrev 2011-02-08 18:57:55 följande:
    Superfina kort! De tar jag och lägger till inspirationsmappen. Ska be min kära moster som också jobbar på reklambyrå att göra min kort.

Älskar verkligen den här tråden, man blir helt lycklig när man ser alla fina bilder!
    Tack! Ja va kul, klart du ska utnyttja dina kontakter!!
    Va bra att du gillar tråden, tyckte att den behövdes, alla förklarar hur de tänker så man inte orkar läsa, och en bild säger ju mer än tusen ord, eller hur var det ;)
  • hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-09 09:20:47 följande:
    hoodilady -  du som är tryckarproffs... funderar på vaniljfärgade kort med mörkt röd text...vad tror du om det? jag har svårt att visualisera det i huvudet ordentligt...
    hihi, det funkar nog bra. Så länge de inte blir för gulaktiga så blir nog den röda snygg. Använd ett "offwhite" eller "natural white" papper som det heter i pappershandeln.
    Kanske kan du satsa på att ha all viktig info text i svart och sen bara detaljer (tex era namn eller nån symbol) i mörkt rött.
    Be att få ett provtryck innan de trycker upp alla, tar några extra dagar kanske, men kan vara värt det.
  • hoodilady
    Zelmah skrev 2011-02-09 09:31:47 följande:
    kostar inte InDesign typ 10-14 000? jag vill så gärna ha det och illustrator o photoshop mm i Adobe creative suit paketet med ett sånt programpaket börjar ju på 24 000 och uppåt.... :( vill gå kurser i de programmen o har hittat några bra kurser på halvfart men jag har ju inte råd att skaffa programmen så jag får väl ge upp den drömmen :(
    Jo det är svindyrt!!
    Jag glömde skriva att det är en free trial man kan ladda ner från download.com (30 dagar) Man kan fuska och googla serienummer till indesign, så kan man prova sig fram och se om man hittar ett som matchar.
    Nej, nej, ge inte upp drömmen! :) Klart du ska gå en kurs, kolla om ni inte får programmet via kursen, så brukar det vara. (de kan ju använda flera licenser på samma program, så de köper inte in ett program till varje person.)
    Det är väldigt intressant att lära sig de grafiska programmen!
  • Fossing77

hoodilady - här är kortet vi funderar på... med fel färg på trycket då...

• Fossing77

fel namn med dårå, men nu var det ju färgen jag var ute efter.... Skrattande

• hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-09 09:53:45 följande:
    hoodilady - här är kortet vi funderar på... med fel färg på trycket då...

Fint!.. Svårt att se färgen på kortet, för mig ser det rosa ut, men antar att det är för att jag har världens sämsta skärm.
    Tycker nästan du ska prova att skriva ut på en vanlig färgskrivare om du har nån nära dig, då får du se olika färger som känns rätt för dig. Jag skulle tro att röd skulle passa super till.
  • Fossing77

det är väldigt ljus vaniljfärg... :)

• Wedding2012
    stellastella skrev 2011-02-06 16:57:10 följande:
    Tycker denna hårnål är så vacker !

vart kommer dom ifrån?
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!