• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 10:14:00 följande:
    Gillade det med "I Do" det skulle vara jättesött ju :)

Jsag hade nog inte heller velat att min man skulle ha så, eller ha en figur på tårtan där det symboliserar att brudgummen inte vill, men jag tycker ändå det är lite roligt :)
    Men jag tror ingen faktiskt gifter sig utan att vilja.

Min sambo vill jättemycket! Vilket jag inte trodde innan:) Men nu är han nästan mer på hugget än jag!
    Så skor med "I Do" under hade verkligen varit fint !!!
    Jag hade kunnat tänka mig att min man skulle kunna ha det - men dom kommer ju ändå inte synas tyvärr, så det är ingen idé ;)
    Klart det finns de som gifter sig utan att vilja! Men det är inget som jag tycker man kan skratta åt precis...
  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-02-08 10:16:57 följande:
    Klart det finns de som gifter sig utan att vilja! Men det är inget som jag tycker man kan skratta åt precis...
    har aldrig hört talas om, varför skulle man det?
    I andra länder där man blir tvingade kanske.. men jag känner ingen som blivit tvingad..

Dock kan jag tycka det är kul skämtåsido då jag hört andra på skoj att dom blir tvingade. Men bara på skoj ;)
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 10:30:56 följande:
    har aldrig hört talas om, varför skulle man det?
    I andra länder där man blir tvingade kanske.. men jag känner ingen som blivit tvingad..

Dock kan jag tycka det är kul skämtåsido då jag hört andra på skoj att dom blir tvingade. Men bara på skoj ;)
    Känner en som blev bortgift- i Sverige- när hon var 16 tex. Och sedan har jag hört om många män som inte vill egentligen fast som inte känner att de har något val. Så jag tycker inte det är så kul... :/ 
  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-02-08 10:37:06 följande:
    Känner en som blev bortgift- i Sverige- när hon var 16 tex. Och sedan har jag hört om många män som inte vill egentligen fast som inte känner att de har något val. Så jag tycker inte det är så kul... :/ 
    man får ju inte gifta sig i sverige vid den åldern.
    I så fall var det väl något utlänskt sällskap som gifte utan lov?

Jag känner ingen som känner sig tvingad så jag kan inte hålla med. Men det är ju synd om det finns sånt! :/
  • MrsT2011
    Zelmah skrev 2011-02-08 10:10:10 följande:
    nu lite mer bilder

Ljuvlig färgskala, hur mysigt som helst!
  • hysch
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 10:39:50 följande:
    man får ju inte gifta sig i sverige vid den åldern.
    I så fall var det väl något utlänskt sällskap som gifte utan lov?

Jag känner ingen som känner sig tvingad så jag kan inte hålla med. Men det är ju synd om det finns sånt! :/
    Det är inte helt sant, man kan få gifta sig innan man fyller 18, men då krävs ett särskilt tillstånd och föräldrarnas tillåtelse. Om inte reglerna ändrats.
  • Fossing77

Gillar verkligen de varma färgerna i bilderna ovanför! Så varmt och glatt! Kan man ha det så i november tro?

• MrsT2011

Jag fattar inte heller det roliga i att kvinnan skulle ha släpat mannen till altaret. Vad är det för idiotisk kultur vi lever i egentligen? Först får mannen ta en massa skit om han inte friar tillräckligt snabbt, men när han väl tagit mod till sig (det krävs enorma portioner mod) börjar alla istället dalta med honom och tycka att "stackars dig som blir släpad till altaret av din bridezilla till fästmö". Hur går det ihop?? Inte konstigt att många tjejer blir bittra, först är man sur över att han missar en massa fantastiska tillfällen att fria, och när han till slut får tummen ur blir man istället sur över allt skämtande om att han blir släpad till prästen! 

Det var jag som friade till min älskade då jag vet att han inte skulle komma på tanken förrän om minst fem år (det är tre år sen vi träffades). Han lever helt enkelt i en värld där "vi har det ju så bra som vi har det, varför ändra något"? Men han blev överlycklig och rentav lättad över att jag känner lika starkt för honom som han känner för mig, det kan ju faktiskt misstolkas som rastlöshet att jag är en sån person som hela tiden vill ta nästa steg och sträva framåt. Vi gifter oss av kärlek och jag försöker så gott jag kan tackla allt trams i stil med "varför friade du, det är väl mannens sak?" och "jaha, nu är han snärjd, nu är hans liv slut!"

*morr*

• MrsT2011
    Fossing77 skrev 2011-02-08 10:59:12 följande:
    Gillar verkligen de varma färgerna i bilderna ovanför! Så varmt och glatt! Kan man ha det så i november tro?
    Klart att du kan! Höstfärger, vintage, varmt och ombonat, precis vad man längtar efter i november! =)
  • Fossing77
    MrsT2011 skrev 2011-02-08 11:05:05 följande:
    Klart att du kan! Höstfärger, vintage, varmt och ombonat, precis vad man längtar efter i november! =)
    Eller hur? Jag kanske ska tänka om i mina vit/röd/silver-planer... Glad

Jag friade oxå till min sambo, hur jag gjorde det ser du på min profilbild Flört Efter fem år och två barn så var det dax tyckte jag Flört
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!