• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-08 15:34:50 följande:
    Jag vill copy-paste:a dina kort!!! Fast i rött.... Skrattande
    haha, snäll du är, kanske kan du testa dig på att göra dem själv i InDesign?
  • hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-08 15:39:05 följande:
    Jag gissar praliner?? Eller nåt åt det hållet... toksöta! Såna skulle man ha istället för en caketopper! Glad
    Ja, tryfflar tror jag! Det är favors, som man ställer ut till alla gäster. Hittade bilden på weheartit.com, men de flesta konditorierna gör nog liknande dessa.
  • Fossing77
    hoodilady skrev 2011-02-08 16:10:21 följande:
    haha, snäll du är, kanske kan du testa dig på att göra dem själv i InDesign?
    Är det i ID du gjort dem? Det ska jag nog kunna gräva fram nånstansifrån Glad De är verkligen supersnygga! Jag är ju i övrigt förskollärare så jag är lite mer skapt för, ska vi kalla det, hands-on-pyssel... Dvs klippa, klistra och greja Flört men jag är inte sämre än att jag kan göra ett försök, hi hi!
  • Fossing77

Men hur har du gjort sedan då? Du har gjort designen och sedan skickat till ett tryckeri? Jag antar att du har connections... Flört

• hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-08 16:15:27 följande:
    Men hur har du gjort sedan då? Du har gjort designen och sedan skickat till ett tryckeri? Jag antar att du har connections... Flört
    Ja, men du kan ju kombinera din pysselsida med texten du gjort i InDesign. (Finns att ladda hem på download.com). Sen kanske limma på ett spetsband eller nåt långt ned på arket. Skulle få lite liv då :)
    Skriv ett mail eller nåt om du behöver hjälp med InDesign.
    Jag gjorde bara ett A5, det blir enkelt.
    Tryckte på jobbet, så behövde inte skicka iväg det nånstans, kändes tryggt att arbetskompisarna tryckte det åt mig. Det blir ALLTID snyggast att skicka iväg till ett tryckeri. Blir inte så superdyrt om man hittar rätt ställe att göra det på. Kan tyvärr inte så många tryckerier. Du får googla och ringa för att jämföra priser :)
  • Fossing77
    hoodilady skrev 2011-02-08 16:41:53 följande:
    Ja, men du kan ju kombinera din pysselsida med texten du gjort i InDesign. (Finns att ladda hem på download.com). Sen kanske limma på ett spetsband eller nåt långt ned på arket. Skulle få lite liv då :)
    Skriv ett mail eller nåt om du behöver hjälp med InDesign.
    Jag gjorde bara ett A5, det blir enkelt.
    Tryckte på jobbet, så behövde inte skicka iväg det nånstans, kändes tryggt att arbetskompisarna tryckte det åt mig. Det blir ALLTID snyggast att skicka iväg till ett tryckeri. Blir inte så superdyrt om man hittar rätt ställe att göra det på. Kan tyvärr inte så många tryckerier. Du får googla och ringa för att jämföra priser :)
    Trevligt :) Ska kika på det när barnen behagar sova ;) Tack för tipsen!
  • MrsT2011
    hoodilady skrev 2011-02-08 15:20:23 följande:

Ja nåt sånt här hade varit toppen! Har spikrakt hår så det blir upprullat på spolar hos frissan.

Tack för hjälpen!!
  • moonlightgirl
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 11:49:51 följande:
    Här är våra inbjudningskort, som vi inte skickat riktigt än!
    Svårt att hålla sig!

Lite dåligt tagna bilder från iphonen, men dom är superfina i verkligheten! :)  Inte så mörka mao.

Insida med inbjudan till vänster och rim om vad vi önskar oss till höger

Framsida

baksida

Beställt från Optimalprint, lagt till figurer sjävl så det inte liknar någon annans!
    Billigt var det med. Gick på några hundra bara!
    jätte fina kort ni har köpt.  =)
  • sofi 88
    hoodilady skrev 2011-02-08 13:23:35 följande:
    Oj vilken diskusion det blev om skorna! Tycker det va askul!
    Men alla är olika som sagt.

Här kommer bilder på mina inbjudningskort som jag har jobbat med länge nu.. suck! Men fick dem från tryckeriet io fredags och ska skicka ut dem i veckan!

Superfina kort! De tar jag och lägger till inspirationsmappen. Ska be min kära moster som också jobbar på reklambyrå att göra min kort.

Älskar verkligen den här tråden, man blir helt lycklig när man ser alla fina bilder!
  • Emblas Mamma
    moonlightgirl skrev 2011-02-08 18:54:50 följande:
    jätte fina kort ni har köpt.  =)
    tack:) Ja jag blev faktiskt riktigt nöjd med dom och priset:)
    Skönt att inte alla kort måste vara superdyra utan att det finns alternativ som faktiskt är vackra också :) :)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!