• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-02-08 11:04:04 följande:
    Jag fattar inte heller det roliga i att kvinnan skulle ha släpat mannen till altaret. Vad är det för idiotisk kultur vi lever i egentligen? Först får mannen ta en massa skit om han inte friar tillräckligt snabbt, men när han väl tagit mod till sig (det krävs enorma portioner mod) börjar alla istället dalta med honom och tycka att "stackars dig som blir släpad till altaret av din bridezilla till fästmö". Hur går det ihop?? Inte konstigt att många tjejer blir bittra, först är man sur över att han missar en massa fantastiska tillfällen att fria, och när han till slut får tummen ur blir man istället sur över allt skämtande om att han blir släpad till prästen! 

Det var jag som friade till min älskade då jag vet att han inte skulle komma på tanken förrän om minst fem år (det är tre år sen vi träffades). Han lever helt enkelt i en värld där "vi har det ju så bra som vi har det, varför ändra något"? Men han blev överlycklig och rentav lättad över att jag känner lika starkt för honom som han känner för mig, det kan ju faktiskt misstolkas som rastlöshet att jag är en sån person som hela tiden vill ta nästa steg och sträva framåt. Vi gifter oss av kärlek och jag försöker så gott jag kan tackla allt trams i stil med "varför friade du, det är väl mannens sak?" och "jaha, nu är han snärjd, nu är hans liv slut!"

*morr*
    alla har olika humor och för vissa kan detta tyckas vara jätteroligt!
    Det finns även brudar som blir släpade oh inte bara männen.
    Låt ala få göra som dom vill så spelar det ju ingen större roll vad andra har för humor och inte :)
  • MrsT2011
    Fossing77 skrev 2011-02-08 11:13:20 följande:
    Eller hur? Jag kanske ska tänka om i mina vit/röd/silver-planer... Glad

Jag friade oxå till min sambo, hur jag gjorde det ser du på min profilbild Flört Efter fem år och två barn så var det dax tyckte jag Flört
    Ha ha, klockrent frieri! =)
  • Sommarbrud
    Fossing77 skrev 2011-02-08 11:13:20 följande:
    Eller hur? Jag kanske ska tänka om i mina vit/röd/silver-planer... Glad

Jag friade oxå till min sambo, hur jag gjorde det ser du på min profilbild Flört Efter fem år och två barn så var det dax tyckte jag Flört
    Vilket roligt sätt att fria på!!
  • Fossing77

Hi hi! Tack! Han blev, ska vi säga, lätt chockad? Det satt ca 250 affischer uppe i bland annat Trollhättan, Gbg, Partille, Borås och några andra ställen häromkring så släkt och vänner skulle se dem oxå. Det blev livat kan jag säga... He he..

• Emblas Mamma
    Här är våra inbjudningskort, som vi inte skickat riktigt än!
    Svårt att hålla sig!

Lite dåligt tagna bilder från iphonen, men dom är superfina i verkligheten! :)  Inte så mörka mao.

Insida med inbjudan till vänster och rim om vad vi önskar oss till höger

Framsida

baksidaBeställt från Optimalprint, lagt till figurer sjävl så det inte liknar någon annans!
    Billigt var det med. Gick på några hundra bara!
  • Emblas Mamma
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 11:49:51 följande:
    Här är våra inbjudningskort, som vi inte skickat riktigt än!
    Svårt att hålla sig!

Lite dåligt tagna bilder från iphonen, men dom är superfina i verkligheten! :)  Inte så mörka mao.

Insida med inbjudan till vänster och rim om vad vi önskar oss till höger

Tvärtom menar jag ! :D
  • Fossing77

Emblas mamma - Vad fina de blev!

• Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-02-08 11:52:18 följande:
    Emblas mamma - Vad fina de blev!
    tack :)
    passar oss eftersom vi ska ha massa murgröna och åka häst&vagn. Undrar om gästerna fattar också? :)
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 11:54:19 följande:
    tack :)
    passar oss eftersom vi ska ha massa murgröna och åka häst&vagn. Undrar om gästerna fattar också? :)
    Jag kikade på optimalprint, men det störde mig lite att man inte kunde få hem provkort. Vill gärna klämma lite på kortkvaliteten innan jag beställer en massa grejer liksom... Men hur är kvaliteten? Jag tyckte oxå att det fanns väldigt få typsnitt att välja mellan, men det var nog mest för att jag fastnat för ett speciellt på calligraphens hemsida.. Flört
  • Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-02-08 11:57:22 följande:
    Jag kikade på optimalprint, men det störde mig lite att man inte kunde få hem provkort. Vill gärna klämma lite på kortkvaliteten innan jag beställer en massa grejer liksom... Men hur är kvaliteten? Jag tyckte oxå att det fanns väldigt få typsnitt att välja mellan, men det var nog mest för att jag fastnat för ett speciellt på calligraphens hemsida.. Flört
    oj, jag vet inte så mycket om kvalité! Men korten var inte tunna i alla fall:)
    Alldeles lagom, ganska tjocka ändå!
    Man kunde klistra in bilder själv och så, mm.
    det typsnittet vi har tyckte jag jättemycket om - me nhar man fastnat för något annat är det kanske svårt :)

Kan ni inte beställa hem några stycken bara för att prova? Tror inte det kostar så mycket :)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!