• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • vickanofilip

@pillan:

Kul att du gillade mannens outfit!! Det är en jaquett från cavaliere som är grå/grön. Vi ska hyra den hos Rafaela mode i Norrköping var tanken. Där skulle den kosta 3600 inkl allt, även skor! sen var vi nere på Spiralen hos en liten skräddare och vet ni vad: han skulle ha 1500 för precis samma utrustning!!Det var ett bra pris tycker jag!

• MrsT2011
    vickanofilip skrev 2011-02-08 03:59:36 följande:

@pillan:

Kul att du gillade mannens outfit!! Det är en jaquett från cavaliere som är grå/grön. Vi ska hyra den hos Rafaela mode i Norrköping var tanken. Där skulle den kosta 3600 inkl allt, även skor! sen var vi nere på Spiralen hos en liten skräddare och vet ni vad: han skulle ha 1500 för precis samma utrustning!!Det var ett bra pris tycker jag!

Grymt bra pris! Vi hyr mannens frockcoat för 2200 kr inkl allt utom skor. Han ska köpa ett par snygga skinnskor istället, väldigt skeptisk mot lackskor tydligen. =)
  • Sebastiána
    lunah skrev 2011-02-07 21:24:32 följande:
    Det där var urgulligt! Haha..
    Bröllop 28/5 2011
    Ja, folk är olika. Jag tycker personligen väldigt illa om alla skämt som går ut på att mannen egentligen inte vill gifta sig, att han egentligen vill vara ungkarl hela livet men att en kvinna nu "fått fast" honom (klassisk 50-talshumor med andra ord). Jag gillar inte heller tårtbrudpar (caketoppers som det heter på "svenska") där brudgummen har en boja runt ena foten eller där bruden släpar fram honom.

Men jag är väl tråkig.

Jag vill poängtera att jag inte ser ner på andra som vill ha det, och jag har inga ambitioner att hindra någon heller, jag förstår bara inte det roliga.
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-02-08 08:41:05 följande:
    Ja, folk är olika. Jag tycker personligen väldigt illa om alla skämt som går ut på att mannen egentligen inte vill gifta sig, att han egentligen vill vara ungkarl hela livet men att en kvinna nu "fått fast" honom (klassisk 50-talshumor med andra ord). Jag gillar inte heller tårtbrudpar (caketoppers som det heter på "svenska") där brudgummen har en boja runt ena foten eller där bruden släpar fram honom.

Men jag är väl tråkig.

Jag vill poängtera att jag inte ser ner på andra som vill ha det, och jag har inga ambitioner att hindra någon heller, jag förstår bara inte det roliga.
    Det var alltså bilden med killen som klistrat "HELP ME" under skorna som jag kommenterade. Missade att skriva det!
  • SnowFairy

Men jag är väl tråkig.

+1
  • förlovadflicka

Men jag är väl tråkig.

Tycker inte heller det är kul, fast den bilden var lite rolig bara för den var lite påhittig, hihi. :) Skulle dock inte vilja ha sånt på mitt bröllop, min fästman vill gifta sig precis lika mycket som jag! 
  • Pegasus74

Vilka fantastiska bilder och vilken inspiration jag fick....  {#emotions_dlg.flower}   {#emotions_dlg.flower}   {#emotions_dlg.flower}

• Zelmah

Men jag är väl tråkig.

Instämmer till 100%. Sexistiska skämt med stereotypa könsroller är inget jag roas det minsta av. Blir bara sne av det faktiskt.
    Hade det stått "I Do" under skorna hade det vart gulligt. Detta bara pinsamt. Jag skulle känt mig förnedrad om min m2b skulle haft nått sånt, som om jag tvingade honom o lyckats snärjt in honomi något han eg inte vill eller??  klassiska myten att mannen är "fast" i äktenskapet och att livet slutar därefetr. Fast som tur är så hade min m2b inte heller tyckt att det vart särskilt kul. Han VILL gifta sig och är mogen nog att stå för det.
    Ja jag e väl tråkig och humorlös då, men för mig är humor något helt annat.

Men de som vill ha sånt här visst, varsågod om ni tycker det är kul.
  • Emblas Mamma
    Zelmah skrev 2011-02-08 10:04:03 följande:
    Instämmer till 100%. Sexistiska skämt med stereotypa könsroller är inget jag roas det minsta av. Blir bara sne av det faktiskt.
    Hade det stått "I Do" under skorna hade det vart gulligt. Detta bara pinsamt. Jag skulle känt mig förnedrad om min m2b skulle haft nått sånt, som om jag tvingade honom o lyckats snärjt in honomi något han eg inte vill eller??  klassiska myten att mannen är "fast" i äktenskapet och att livet slutar därefetr. Fast som tur är så hade min m2b inte heller tyckt att det vart särskilt kul. Han VILL gifta sig och är mogen nog att stå för det.
    Ja jag e väl tråkig och humorlös då, men för mig är humor något helt annat.

Men de som vill ha sånt här visst, varsågod om ni tycker det är kul.
    Gillade det med "I Do" det skulle vara jättesött ju :)

Jsag hade nog inte heller velat att min man skulle ha så, eller ha en figur på tårtan där det symboliserar att brudgummen inte vill, men jag tycker ändå det är lite roligt :)
    Men jag tror ingen faktiskt gifter sig utan att vilja.

Min sambo vill jättemycket! Vilket jag inte trodde innan:) Men nu är han nästan mer på hugget än jag!
    Så skor med "I Do" under hade verkligen varit fint !!!
    Jag hade kunnat tänka mig att min man skulle kunna ha det - men dom kommer ju ändå inte synas tyvärr, så det är ingen idé ;)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!