• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Lyckliga Tettan
    Moster Stina skrev 2011-01-21 10:00:50 följande:

Och så tipsar jag precis som vanligt om fiberväv upphängt i taket. Ett billigt sätt att få allt se superlyxigt ut! 
    Sett att många tipsat om detta, men är det någon som har en bild, så att man kan se hur det ser ut. Och även hur man bär sig åt för att upphängningen ska bli snygg..
  • Lili
    ClaraH skrev 2011-01-20 22:47:25 följande:
    Vi funderar oclså på detta. Jag är bara orolig att det ska ta för lång tid. Hur organiserades det hela och kändes det som att man fick stå och vänta liksom?
    Det gick faktiskt riktigt smidigt! Fotografen fanns på plats när vi gäster anlände till festlokalen, så när man hade gratulerat brudparet gick man via honom innan man gick in i salen där vi skulle äta middag. 
  • SofieochJamie

Min farbror ordnade med att fotografera alla gästerna medans de drack bubbel och väntade på oss vid lokalen. Då togs alla fram i par eller familj och när de fotats skrev de i gästboken. Vi skickade också porträtt bilden med tack korten. Det var ändå en liten väntetid och mingeltid så det var en perfekt aktivitet.
    För att göra det lite festligare fick alla stå bakon en upphängd ram, det blev fina kort.

• Bullemor
    SofieochJamie skrev 2011-01-21 10:40:27 följande:
    Min farbror ordnade med att fotografera alla gästerna medans de drack bubbel och väntade på oss vid lokalen. Då togs alla fram i par eller familj och när de fotats skrev de i gästboken. Vi skickade också porträtt bilden med tack korten. Det var ändå en liten väntetid och mingeltid så det var en perfekt aktivitet.
    För att göra det lite festligare fick alla stå bakon en upphängd ram, det blev fina kort.

Toppenidé! Jag som har funderat vad gästerna skulle pyssla med medans vi åker runt i våran häst och vagn mellan vigseln och middagen.
    Vi funderar på att köpa en eller flera "mina vänner" istället för en vanlig bok som gästbok.
  • MrsT2011

Apropå "toalettkorg", har ni sett att det finns toapapper med bröllopsmotiv?? Kom inte ihåg var jag såg det tyvärr, emn ska försöka snoka reda på det, vore en kul detalj!

• MiaSKPG
    MrsT2011 skrev 2011-01-21 10:59:45 följande:
    Apropå "toalettkorg", har ni sett att det finns toapapper med bröllopsmotiv?? Kom inte ihåg var jag såg det tyvärr, emn ska försöka snoka reda på det, vore en kul detalj!
    det såg jag också häromdagen. tror det var på brudobrollop.nu eller nåt sånt
  • MrsT2011
    MiaSKPG skrev 2011-01-21 11:11:35 följande:
    haha nu är jag snurrig! (har skurat badrum med klorin nyss så jag skyller på ångorna!) Men jag menade inte alls den sidan.
    här var det!
    www.dromtorget.se/p_00000000309_toalettpapper...

Jaaa, precis det jag menade! Tack tack, förvirringen är ursäktad! =)

• Aniara4

En kul fotogrej är att ha en polaroidkamera och någon som går runt och fotograferar gästerna, sen har man ett album där alla bilder klistras in, och så kan alla skriva något bredvid sin bild. Förutom lyckönskningar och sånt kan det då även bli lite roliga kommentarer till bilden, typ "kolla dansstilen bakom oss" eller "jag är inte så full som jag ser ut, jag lovar".

Funkar förstås även med en vanlig digitalkamera om man har en dator och fotoskrivare i något hörn.

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen