• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Zelmah
    mojikanan skrev 2011-01-19 22:03:53 följande:
    www.bauhaus.se/

Finns i metervara där!! :) 
    är det den som är 4 meter bred? Känns väldigt brett...
    jag skulle vilja ha en smalare att ha utanför vår festlokal som leder in till entrén...  kanske 1 - 2 m bred... nån som vet om man kan få tag på det billigt nån stans?
    Priset på Bauhausmattan var ju kanon annars 49,-/m
  • nsdtr
    Zelmah skrev 2011-01-20 16:25:43 följande:
    jag skulle vilja ha en smalare att ha utanför vår festlokal som leder in till entrén...  kanske 1 - 2 m bred... nån som vet om man kan få tag på det billigt nån stans?
    Kan man inte klippa den på mitten så den blir smalare,,den här ideen blev jag väldigt sugen på :)
  • mojikanan
    Zelmah skrev 2011-01-20 16:25:43 följande:
    Ja tänkte samma som den över mig skriver här att klippa den itu om det funkar!! :) 
    Priset är ju ganska bra!! Men det kanske finns på andra bygg varuhus med!! 

MiaSKPG skrev 2011-01-20 16:13:15 följande:
    det var redan bokat kl 13 och 15 så vi hade inte så många alternativ. jag hade tänkt att höra av mig om nån hade lämnat återbud eller så men nu är inbjudningarna gjorda och snart skickade så nu får det vara så. Det gör mig inte så mycket bara det inte blir tråkigt för gästerna men det kan ju också bli lite stressigt på morgonen innan vigseln :P Tur att vi är morgonpigga!

Nån som har nåt tips förutom frågeslinga att slå död på lite tid med?
    Trubbadur som spelar

Bröllops Bingo eller en tips promenad / kubb 

Kanske använda sig av sing star eller gitarr hero och gästerna får roa sig  så

Ett litet mini buffe bord kanske till gästerna om det blir långt mellan visel o maten.
    Man kan tex få göra sig en egen baguett. olika pålägg och grönsaker att välja på. 

Finns det barn med så kanske fiskdamm åt dem eller en film åt dem, 

Nån rolig fem kamp kanske med lite udda grenar och en liten pris utdelning på de. 
  • Lili

Vi hade också små korgar på toaletterna. Tjejernas innehöll bl.a. deodorant, bindor/tamponger, mintpastiller, puder, parfym, plåster och hårspray. I killarnas korg fanns liknande saker ( minus bindor och andra tjejgrejer Skrattande). Lyktor med doftljus fanns på både dam- och herrtoa.

Vi hade också whiskey + glas på herrtoaletten och havtornslikör + glas på tjejernas toalett Glad

• mojikanan
    Lili skrev 2011-01-20 19:29:03 följande:
    Vi hade också små korgar på toaletterna. Tjejernas innehöll bl.a. deodorant, bindor/tamponger, mintpastiller, puder, parfym, plåster och hårspray. I killarnas korg fanns liknande saker ( minus bindor och andra tjejgrejer Skrattande). Lyktor med doftljus fanns på både dam- och herrtoa.

Vi hade också whiskey + glas på herrtoaletten och havtornslikör + glas på tjejernas toalett Glad
    Blev det uppskattat??  : )
    Vi kommer också att göra en liknande korg!! 
  • Zelmah
    nsdtr skrev 2011-01-20 16:29:32 följande:
    Kan man inte klippa den på mitten så den blir smalare,,den här ideen blev jag väldigt sugen på :)
    ja just det ja!
    eller så kom jag på nu att man för o slippa klippa o det blir snett. så köper man flera stycken och i 1 eller 1,5 längd, fast man lägger den åt andra hållet liksom sä blir ju längden 4 istället o bredden 1-1,5... så lägger man dem efter varandra några stycken... Ibland alltså... att jag inte tänkte så med en gång... då behöver man ju inte köpa jättemånga heller... köper man två st 1,5 m o lägger dem åt det andra hållet har man ju 8 meter rödamattan gång... BRA! och då kostar ju 8 m 147,- ! Då kan ju få 16 meter röda mattan för knappt 300! det är ju superbilligt! Yes, vad bra, det ska jag banne mig köra på :)
  • Lili
    mojikanan skrev 2011-01-20 19:33:10 följande:
    Blev det uppskattat??  : )
    Vi kommer också att göra en liknande korg!! 
    Jo, det var verkligen uppskattat, jättemånga av gästerna nämnde korgarna ! Glad
    Tjejerna var också väldigt glada över havtornslikören, killarna fick tyvärr inte sin whiskey, eftersom vårt dyra inhyrda band drack upp den när de repade...
  • mojikanan
    Lili skrev 2011-01-20 20:13:31 följande:
    Jo, det var verkligen uppskattat, jättemånga av gästerna nämnde korgarna ! Glad
    Tjejerna var också väldigt glada över havtornslikören, killarna fick tyvärr inte sin whiskey, eftersom vårt dyra inhyrda band drack upp den när de repade...
    ha ha oj då..  Mysigt med lite gott att dricka på toaletten.. :) 
    Sånt som får en att känna sig speciell.  
  • Oniq

Vad har man i 'oj-hoppsan-toalettlådorna'?

Plåster skavsårsplåster deo värktabletter nål & tråd strumpor bindor tamponger nagellack säkerhetsnål kondomer hårspray samarin

...behövs något mer?

• Oniq

tsss... det gick visst inte att klistra in en tabell från excel snyggt...  ;)

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen