• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • mojikanan
    ClaraH skrev 2011-01-12 22:07:58 följande:
    Vi har också funderat på "röda mattan" fotografering. Hur lång tid räknar ni med att det kommer att ta?
    Med fotograferingen?! :)
  • queenelin
    mojikanan skrev 2011-01-12 21:30:02 följande:
    Hur fina som helst juh!! Där kan man ju köpa så man får i nåt trevligt mönster eller färg med!! 

Andra små grejer som vi kommer använda oss av på vår bröllopsfest är..

* Tilltugg (chokladpralin) på bussen till varje gäst som skall till vigseln 

* Mingel med skumpa och Melon och jordgubbe spett

* Trubadur som spelar när gästerna anländer 

* Gästerna kommer att få gå på "röda mattan" när de anländer samt bli fotograferade..

* Såpbubblor istället för ris att blåsa ut efter vigseln och under bröllops valsen

* Skall sy vimplar i tyg och hänga i taket.

* använda mig av gamla "filmisar" som placeringskort.  

* Skall hänga upp  "väv" på väggarna för att dölja pokalskåp osv  ( festen är i ett klubbhus)
    och där på ha små ljus slingor.  

* skära ut oasis så snitt blommorna på borden får en "kul" form.

* Ha en godis buffe med små godis i olika formade burkar! 

* Använda oss av "bröllops bingo" i festhäftet med roliga priser.

Oj..  Nu fick ja med hela bröllopet kändes det som..  
    Sorry om det blev långt..  
    Vad är bröllopsbingo? Låter spännande!
  • Anna89

Vars har ni fått tag på den röda mattan?

• mojikanan
    Anna89 skrev 2011-01-19 12:24:21 följande:
    Vars har ni fått tag på den röda mattan?
    www.bauhaus.se/

Finns i metervara där!! :) 
  • GnuGS

Vet någon var man kan få tag på flaggspel, alltså sådana som brukar sitta på båtar (se bild: www.angsholmen.se/batarna/tranan/bilder.htm)? Jag söker billiga flaggspel av papper; behövs för att få lite fart och fläkt vid entrén till vår festlokal.

• MiaSKPG

oj va många bra tips
    vi har faktiskt flera timmar att "döda" eftersom vigseln är 11 och maten kanske blir omkring 16-17 och egentligen har jag lagt det ansvaret på min toastmadame men hon verkar inte särskilt engagerad så jag vet inte hur det går. :/

• mojikanan
    GnuGS skrev 2011-01-20 12:56:16 följande:
    Vet någon var man kan få tag på flaggspel, alltså sådana som brukar sitta på båtar (se bild: www.angsholmen.se/batarna/tranan/bilder.htm)? Jag söker billiga flaggspel av papper; behövs för att få lite fart och fläkt vid entrén till vår festlokal.
    Yes!!
    Tradera har sånna man kan buda på, sen finns det att köpa i vissa butiker men då får du ge ganska dyrt för dom! Det skulle åtminstone ja få göra för dom ja kika på.! 
    Jag har köpt tyg och ska göra mina själv! :)  

www.tradera.com/search/result.aspx&search_category=-1&x=0&y=0
  • mojikanan
    MiaSKPG skrev 2011-01-20 13:15:25 följande:
    oj va många bra tips
    vi har faktiskt flera timmar att "döda" eftersom vigseln är 11 och maten kanske blir omkring 16-17 och egentligen har jag lagt det ansvaret på min toastmadame men hon verkar inte särskilt engagerad så jag vet inte hur det går. :/
    Oj.. jag hopas verkligen att hon anstränger sig för er stora dag!!
    Hur kommer det sig att ni väljer att viga er klockan 11?  : ) 
  • Sammet

bra tips från denna tråd om detaljer o dekorationer...altid kul. 

• MiaSKPG

det var redan bokat kl 13 och 15 så vi hade inte så många alternativ. jag hade tänkt att höra av mig om nån hade lämnat återbud eller så men nu är inbjudningarna gjorda och snart skickade så nu får det vara så. Det gör mig inte så mycket bara det inte blir tråkigt för gästerna men det kan ju också bli lite stressigt på morgonen innan vigseln :P Tur att vi är morgonpigga!

Nån som har nåt tips förutom frågeslinga att slå död på lite tid med?

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen