• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Oniq

Precis vad jag skrev, bordsplacering som även är rollformulär. Vi har  tema rollspel så alla gäster får sitt eget rollformulär.
    3st färdigheter (som definierar lite saker som dom är bra på)
    1 särskild förmåga (något som dom är extra bra på som dom kan använda sig av speciellet under kvällen)
    Yrke enl Drakar och Demoner (ex. Musiker = Bard, Läkare = Helare osv)
    Övrigt - snabb info om personen
    Gubben med rutor runtom är en träfftabell för dryck - man kan slå en tiosidig tärning och kryssa i var drycken man dricker hamnar i kroppen. När man fyllt en kroppsdel så får man hjältekort (lite komlicerat regelsystem bakom allt)
    Samma sak gäller erfarenhetspoängen (guldstjärnorna)

• livan86
    Oniq skrev 2011-03-20 17:44:11 följande:
    Precis vad jag skrev, bordsplacering som även är rollformulär. Vi har  tema rollspel så alla gäster får sitt eget rollformulär.
    3st färdigheter (som definierar lite saker som dom är bra på)
    1 särskild förmåga (något som dom är extra bra på som dom kan använda sig av speciellet under kvällen)
    Yrke enl Drakar och Demoner (ex. Musiker = Bard, Läkare = Helare osv)
    Övrigt - snabb info om personen
    Gubben med rutor runtom är en träfftabell för dryck - man kan slå en tiosidig tärning och kryssa i var drycken man dricker hamnar i kroppen. När man fyllt en kroppsdel så får man hjältekort (lite komlicerat regelsystem bakom allt)
    Samma sak gäller erfarenhetspoängen (guldstjärnorna)
    ååh va häftigt!!
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-03-20 17:14:22 följande:
    Våra placeringskort/rollformulär

Glla Skrattande
  • Chicita
    Zelmah skrev 2011-03-20 14:55:23 följande:
    De var super snygga! Jag har faktisk en väldigt lik tanke om hur mina placeringskort ska se ut! Hade oxå tänkt mig att distressa o ha naturfärgat papper, sigill har jag oxå funderat på. Ska ha det på mina favors (naturfärgade pappstrutar med hampasnöre o sigill, marshmallows i). Mina placeringskort har jag dock tänkt liknande dina men jag funderar på att sätta dem med en sten i botten o ståltråd virad runt som sen sticker upp som en hållare till korten. Tror det passar bra med korten i den stilen. Dock kan jag inte bestämma mig för färgen på sigillet. Hade först tänkt vitt som jag även tänkt till strutarna men om jag kör vitt sigill funkar det inte med vitt papper under. Ska ha naturfärgat papper som bas men hade ju även tänkt ett till papper lite så som på dina. Men kanske det funkar med ljus ljus aprikos istället för vitt papper. Jag har ljusaprikosa siden band på inbjudningarna så... ja det tål att funderas lite på.. men först ska jag göra klart inbjudningarna iaf!
    Prova dig fram.
    Jag köpte ett antal olika papper (typ ett av varje) och så hade jag sigill i två färger, grått och "guld".
    Testade alla möjliga kombinationer och det här var det jag gillade bäst Solig 

Kom i håg att du kan distressa kanten i färg också, det behöver ju inte vara brunt...

• Chicita
    livan86 skrev 2011-03-20 14:57:50 följande:
    vilka snygga!!! schysst me stämpeln
    Tack Solig
    Dom blev bättre än jag hoppats från början. Trodde det skulle se väldigt konstigt ut...
  • brolencarlsson
    FriPhi skrev 2011-03-19 15:40:33 följande:
    Har också tänkt ha ballonger, men du, vart får man tag i helium?
    En kompis till mig ska fixa det....men tror att teknikmagasinet har det för ca 300kr
    inte säkert men jag tror det....ska kolla upp det =)
  • brolencarlsson
    MaddeåMats skrev 2011-03-20 13:34:11 följande:
    Har precis beställt självlysande drinkpinnar och tror det kan bli ett roligt inslag på festen
    Åh vart har du köpt dom?? =) Vill oxå ha!!!
  • MiaSKPG

Nu kan jag tala om att det finna massor av zink-hinkar på Blomsterlandet. Än finns det inga större baljor men hinkar stora som 10liter och vissa lite större också

• brolencarlsson
    MiaSKPG skrev 2011-03-21 17:31:43 följande:
    Nu kan jag tala om att det finna massor av zink-hinkar på Blomsterlandet. Än finns det inga större baljor men hinkar stora som 10liter och vissa lite större också
    Vet du vad dom kostar...tack för tipset :)
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen