• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Oniq
    Tinzi skrev 2011-05-12 21:47:58 följande:
    Sånna häftstift med plasthandtag på om du förstår vad jag menar :) Funkar toppen!
    Jungfruben?
  • Sebastiána
    Oniq skrev 2011-05-13 18:13:50 följande:
    Jungfruben?
    Eller påsnitar
  • mojikanan
    MrsT2011 skrev 2011-05-12 19:55:48 följande:
    Vet inte om detta passar i tråden men jag är helt såld på denna snygga och superenkla servettvikning!

www.brudobrollop.se/manadsarkiv/brytningar/sy...

Själv har jag valt att inte göra en strut utan bara vika bak flikarna och lägga servetten platt på tallriken i form av en rektangel med spets högst upp. Sedan binder jag ett 2,5 cm brett satinband om varje servett och fäster placeringskortet i bandet med ett snöre. (Placeringskorten har samma form som bagagetaggar.)
  • kokos
    Aniara4 skrev 2011-04-08 22:25:30 följande:
    Det är kul att ta Polaroid-bilder och sätta in i ett album på en gång, så att gästerna kan skriva och kommentera direkt bredvid bilden. Gästbok!
    Någon som hittat var man köper polaroidkamera?
  • MiaAnd

Nån som vet var man hittar silkespapper på rulle ( i Stockholm)?

• mojikanan

Någon som har någe bra tips på vart man kan få tag i billiga solfjädrar?!

Kom o tänka på att våran dag kanske blir super varm och då vill man ju inte att ens gäster ska
    avlida i värmeslag!

Någon som köpt tidigare eller gjort någon egen variant? Skrattande 

• Olga

ja jag har varit sugen på sådana sj.. o sen kan man ha sina namn inskrivna med.... men alla de jag har sett har varit ganska dyra....  så ... har nån hittat det nånstans så tackar jag med.....Skrattande

• Olga

billiga de ser ut..... inget som faller mig i smaken.. men tack för tipset....

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen