• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Olga

Gud va roligt.... o vilken idé!! Jag gifter mig oxå utomlands o kanske kan ha det som idé för människor som kommer härifrån ner....men de som e redan i de landet man ska giftta sig i kan man väl inte ha det?? Man får kanske ha 2olika typer av inbjudningskort?? Eller blir det för jobbigt?? Va tycker ni??!?!

• Olga

Vart har du beställt dina inbjudningskort då?? Skrattande

• SposaRoma

Du kan ju alltid skicka vykort som inbjudan till de som bor nära? Annars är det fint att ge alla samma, fast de inte behöver tillgodogöra sig samma info. Vore ju trist om person A bara "åh men visst var inbjudningarna jättefina, ett pass vilken rolig idé!" och person B bara"????" Flört

Jag har beställt från www.custompaperworks.com - var ute i god tid bara *tipsar* Jättegullig tjej som heter Kate som har den!

• mojikanan
    SposaRoma skrev 2011-03-04 22:17:55 följande:

Mina egna har inte kommit än, men dessa är lika, vi har några detaljer som skiljer :)

WOW vilken grej!! 
  • Olga

Ja, såg den med...men får man fråga hur mkt du betalade för dem? Jag ska ha ca 70 gäster men kan inte beställa inbjudningskort förään i april o gifter mig i september...blir det försent?? Man vill ju få dem så fort som möjligt....så att gäster har tid att svara??!!! Och du kunde få text på svenska eller?

• SposaRoma

Du kan välja på 2, 6 eller 10sidor, så det beror ju på vilken du väljer...de börjar på runt ca 35 SEK/st, dock måste minimi ordern vara på 300$. Ja, om du skickar henne svenska borde det inga vara några problem våra är på italienska och engelska (många utrikiska gäster men alla - förutom italienarna! - fattar engelska ;) ), och det presenterade noll problem för henne :)

• Chicita
    weddingdreams skrev 2011-03-04 22:00:14 följande:
    Åh, så mycket roligt.. Tänkte sätta mig en ag och läa från sida ett men det lär nog ta ett tag... ;)
    Gifter mig 2012 så här finns tid över för små roliga saker..

Behöver er hjälp... Kom på nu när jag läste om dagenefter presenten som i skrev om. De flesta gäster bor inte på hotell men jag skulle ändå vilja ge en sån påsa..

Tänkte att det i påsen kunde va huvudvärkstabletter, vatten, osv och sedan en inbjudan till brunchen hemma hos oss dagen efter... Men hur ska jag ge den?
    LÄgga det i en korg vid utgång och be toastmastern informera om den ... Sätta en skylt vid korgen.. Hmm hur ska jag gör..
    Lite mer roliga tips om vad som kan va i men inte för stort.. Tänkte ha det i en organzapåsa som är lite större...
    Lägg dom i en korg och be toastmastern informera om det.
    När folk tackar och går så kan du ju påminna "har du tagit din påse?"
  • Chicita
    SposaRoma skrev 2011-03-04 22:17:55 följande:

Mina egna har inte kommit än, men dessa är lika, vi har några detaljer som skiljer :)

Coolt Skrattande
  • J och J

sposaroma: va roligt! vi har också resetema =)
    våra inbjudningar kommer vara som boardingkort. får lägga upp bild sen. dom ska tryckas o skickas om ett par veckor.
    vigselhäftet kanske blir som ett pass. och festhäftet är som en resetidning.

superskojigt är det 

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Chicita

Mina väldigt enkla placeringskort som kommer smälta in i medeltidstemat, även om dom är av modernt snitt...

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen