• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • mojikanan

Var på en förlovningsfest nu här i dagarna o då hade den tjejen tagit rosblad och lagt i iskuberna..
    En vacker detalj i "skumpan" 

• sunsey
    Boxiebride skrev 2010-12-19 19:26:51 följande:
    Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-s.../ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.
    Kul tråd!

Jag kommer inte in på din blogg.. Hur funkar det?
  • Trolljentan
    mojikanan skrev 2011-02-24 15:43:34 följande:
    Var på en förlovningsfest nu här i dagarna o då hade den tjejen tagit rosblad och lagt i iskuberna..
    En vacker detalj i "skumpan" 
    Gud vilken rolig (och söt) idé!!! Kan nog tänkas att den blir stulen ;)
  • gustavmamma

Jag har ett tips på en fin och annorlunda ask. Jag tänker göra asken och hänga den över vinglaset. På "knappen" man öppnar asken med kommer gästens namn stå. Inuti asken kommer jag göra två hål där jag sticker ner två Mercichokladbitar i.

Ännu ett tips, för festprogrammet. En sida som skapar ett personligt korsord. Vi kommer göra ett korsord med "frågor" om oss, exempelvis "i detta land förlovade sig brudparet".

www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker/&CFTOKEN=54220345

• Helena brud 20 aug

Pub, jag hade aldrig orkar göra sextio såna små askar... Men de var väldigt söta!

• JochD
    gustavmamma skrev 2011-02-24 21:03:45 följande:
    Jag har ett tips på en fin och annorlunda ask. Jag tänker göra asken och hänga den över vinglaset. På "knappen" man öppnar asken med kommer gästens namn stå. Inuti asken kommer jag göra två hål där jag sticker ner två Mercichokladbitar i.

" target="_blank">

Snacka om professionell pysslare, hon hade verkligen allt hon behövde
  • queenelin
    Chicita skrev 2011-02-02 15:58:56 följande:
    Jag gjorde det på första utkastet för inbjudan.
    Men jag upptäckte att det var svårt att få det snyggt. Ibland brann det så bra att något ord försvann osv...
    Så vi valde ett annat sätt med inbjudningskorten och menyerna.
    Moderna men med en lite medeltida touche :)

Placeringskorten ville jag dock ha en annan stil på dom skulle bli så väldigt moderna annars och inte funka med dukningen. Det är illa nog att menyerna är lite för moderna så att säga... 
    På t.ex. Panduro finns det linjaler med olika kanter som man kan använda och riva papper emot, det finns säkert någon som gör att pappret ser lite slitet ut, sedan kan du dutta en stämpeldyna i t.ex. mörkt brunt runt kanten så ser det bränt och slitet ut, utan att du behöver bränna och riskera att det bränns för mycket på vissa ställen. Kolla på Scrapbooking-avdelningen.

Här finns en bra beskrivning på hur man kan göra!
    http://scrapgalen.blogspot.com/2010/03/hur-du-distressar-ditt-alster.html
  • Chicita
    queenelin skrev 2011-03-01 21:49:32 följande:
    På t.ex. Panduro finns det linjaler med olika kanter som man kan använda och riva papper emot, det finns säkert någon som gör att pappret ser lite slitet ut, sedan kan du dutta en stämpeldyna i t.ex. mörkt brunt runt kanten så ser det bränt och slitet ut, utan att du behöver bränna och riskera att det bränns för mycket på vissa ställen. Kolla på Scrapbooking-avdelningen.

Här finns en bra beskrivning på hur man kan göra!
    scrapgalen.blogspot.com/2010/03/hur-du-distre...
    Tack för tipset. Har redan fått samma tips (minns inte om det var i denna tråd dock) så placeringskorten håller jag på med undan för undan Glad
  • mojikanan

Kom på i dagarna att ja skulle vilja göra någe udda vid buffe bordet..
    Så ja skall klä in väggen runtom i sån där trädgårdsväv och ha små ljus slingor bakom som lyser upp..

Sen ut i skogen o leta reda på ett "träd" som är lagom litet/ stort, antingen spray målar ja det svart eller vitt eller har det som det är utan löv då och klär in det i små ljus slingor och ställer vid bordet..
    Tror det kan bli rätt häftigt!!  

Sen att ja såg ett tips på tv om man vill ha det här "kristall likande" dekorationen så
    var de på en bilskrot och fick med sig krossat bilglas hem som det sköljde i vatten och hade som dekoration på borden!! Blev jätte fint!!  

• förlovadflicka
    mojikanan skrev 2011-03-03 19:44:58 följande:
    Kom på i dagarna att ja skulle vilja göra någe udda vid buffe bordet..
    Så ja skall klä in väggen runtom i sån där trädgårdsväv och ha små ljus slingor bakom som lyser upp..

Sen ut i skogen o leta reda på ett "träd" som är lagom litet/ stort, antingen spray målar ja det svart eller vitt eller har det som det är utan löv då och klär in det i små ljus slingor och ställer vid bordet..
    Tror det kan bli rätt häftigt!!  

Sen att ja såg ett tips på tv om man vill ha det här "kristall likande" dekorationen så
    var de på en bilskrot och fick med sig krossat bilglas hem som det sköljde i vatten och hade som dekoration på borden!! Blev jätte fint!!  
    Vi ska göra hyllor på vårt kakbuffébord så att inte allt är i samma höjd, tycker det gör mycket för intrycket :) Vet inte hur vi ska göra dem, kanske med tegelstenar med en inklädd kartong över eller med en duk runt.. :)
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen