• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • MrsT2011

Chicita, åh vad fina de blev! Gotta love distress ink, eller hur? =) Vad duktig du är på att sigill-stämpla förresten, jag är helt värdelös på det...!

Hade tänkt be dig lägga upp bild på korten, du hann före helt enkelt, ha ha!

• Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-03-10 13:32:37 följande:
    Chicita, åh vad fina de blev! Gotta love distress ink, eller hur? =) Vad duktig du är på att sigill-stämpla förresten, jag är helt värdelös på det...!

Hade tänkt be dig lägga upp bild på korten, du hann före helt enkelt, ha ha!
    Efter 50 kuvert med sigillstämpel så började jag få in vanan *S*
    Men alla blev inte riktigt så där fina...
    Men dom får duga ändå. Det kommer vara rätt mörkt i rummet så det är lugnt *S*

Ja distresed ink är bra Skrattande 
    Tur att jag fick det tipset 
  • brolencarlsson

Vi ska ha bröllopsfesten på en lägergård och då ska vi dra upp en av kanoterna och fylla med vatten och is och ha som kylbox :)
    Vi gifter oss mitt i sommarn så då kan det vara gott med en riktigt kall öl och det är ju ett enkelt sett att kyla ner många burkar samtidigt men endå stå framme :)

Annars kan man ju köpa stora zinkbaljor eller dyl och göra samma sak med...

Vi kommer fylla 3liters fryspåsar med vatten till is "kuber" :0)

En annan grej är att vi ska köpa en massa ballonger i färgerna rosa och vit och grönt....och blåsa upp med helium...
    Sen placeras dom på gräsmattan utanför som en allé...blir nog en kul entré för gästerna.....

• Ocean Bride
    Chicita skrev 2011-03-10 12:59:58 följande:
    Mina väldigt enkla placeringskort som kommer smälta in i medeltidstemat, även om dom är av modernt snitt...

Ett tips till er som ska stämpla sigill... Gör det på smörpapper, välj dem som blivit bäst och klistra på dem där ni ska ha dem Skrattande
    Chicita, fina!!
  • FriPhi
    brolencarlsson skrev 2011-03-16 11:14:53 följande:

Vi ska ha bröllopsfesten på en lägergård och då ska vi dra upp en av kanoterna och fylla med vatten och is och ha som kylbox :)
    Vi gifter oss mitt i sommarn så då kan det vara gott med en riktigt kall öl och det är ju ett enkelt sett att kyla ner många burkar samtidigt men endå stå framme :)

Annars kan man ju köpa stora zinkbaljor eller dyl och göra samma sak med...

Vi kommer fylla 3liters fryspåsar med vatten till is "kuber" :0)

En annan grej är att vi ska köpa en massa ballonger i färgerna rosa och vit och grönt....och blåsa upp med helium...
    Sen placeras dom på gräsmattan utanför som en allé...blir nog en kul entré för gästerna.....

Har också tänkt ha ballonger, men du, vart får man tag i helium?
  • MaddeåMats

Har precis beställt självlysande drinkpinnar och tror det kan bli ett roligt inslag på festen

• Zelmah
    Mina väldigt enkla placeringskort som kommer smälta in i medeltidstemat, även om dom är av modernt snitt...

De var super snygga! Jag har faktisk en väldigt lik tanke om hur mina placeringskort ska se ut! Hade oxå tänkt mig att distressa o ha naturfärgat papper, sigill har jag oxå funderat på. Ska ha det på mina favors (naturfärgade pappstrutar med hampasnöre o sigill, marshmallows i). Mina placeringskort har jag dock tänkt liknande dina men jag funderar på att sätta dem med en sten i botten o ståltråd virad runt som sen sticker upp som en hållare till korten. Tror det passar bra med korten i den stilen. Dock kan jag inte bestämma mig för färgen på sigillet. Hade först tänkt vitt som jag även tänkt till strutarna men om jag kör vitt sigill funkar det inte med vitt papper under. Ska ha naturfärgat papper som bas men hade ju även tänkt ett till papper lite så som på dina. Men kanske det funkar med ljus ljus aprikos istället för vitt papper. Jag har ljusaprikosa siden band på inbjudningarna så... ja det tål att funderas lite på.. men först ska jag göra klart inbjudningarna iaf!
  • livan86

vilka snygga!!! schysst me stämpeln
  • sunsey
    Oniq skrev 2011-03-20 17:14:22 följande:
    Våra placeringskort/rollformulär

Det såg kul ut men vad är det?
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen