• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • themandys
    Sebastiána skrev 2011-02-15 21:04:24 följande:
    Det tänkte vi också, men var får man tag på såna?
    Nu vet ju jag inte var du bor, men i Stockholm finns de ganska ofta på små affärer som In&finn och Eden :) Även Jula har zinkbaljor såg jag nu på Google och de har både butiker och postorder!
  • themandys

Angående zinkbaljorna kom jag precis på att Plantagen och Bauhaus även kan tänkas ha sånna saker ;) Värt att kolla iallafall!

• mojikanan
    Zelmah skrev 2011-02-17 10:33:03 följande:
    Den har jag oxå kikat på men jag tycker att den är lite liten. Skulle vilja ha större, som de gamla tvättbaljorna man använde förr typ... nästan dubbelt så stora.  Nån som har sett det nån stans.... att få tag i? Ha sökt på nätet men alla är så små tycker jag. Detta är nog dock den största jag funnit skulle gärna ha 70-80 cm lång och 50cm bred.. får nog som sagt höra med papi, minns en från jag var liten...och söka på loppisar kanske...förr gick det ju att få tag i stora, var har de tagit vägen??
    Var i sthlm och hälsa på min bror.
    Såg en sån här "balja" i en butik som hete In och finn
    men det stog "beer" på den.. Fanns mindre med där det stod snaps på dem..  
  • Sebastiána
    Zelmah skrev 2011-02-17 10:36:22 följande:
    den från Jula var tyvärr slut i alla närmsta butiker runt Göteborg- Uddevalla och även i nätshopen... Leta leta...
    Det verkar vara svårt att få tag på zinkbaljor. De har utgått både på IKEA och JULA.
  • EJMO
    Sebastiána skrev 2011-02-19 21:52:52 följande:
    Det verkar vara svårt att få tag på zinkbaljor. De har utgått både på IKEA och JULA.
    Jag gissar att det kan vara för att det är lite lågsäsong nu. Trädgårdssäsongen borde väl dra i gång i mars-april, kanske fyller de på med liknande produkter då. :)
  • du å ja bäjbä

vilken bra tråd! har kopierat massa tips!

vi hade tänkt släppa iväg såna däringa lyktor på kvällen/natten... kommer ju bara inte ihåg vad de kallas!

• Chicita
    du å ja bäjbä skrev 2011-02-24 10:59:24 följande:
    vilken bra tråd! har kopierat massa tips!

vi hade tänkt släppa iväg såna däringa lyktor på kvällen/natten... kommer ju bara inte ihåg vad de kallas!
    Khom Loy heter dom.

Det är brandrisk med dessa lyktor, dom kan sväva långt iväg och föra med sig eld, vilket inte är så populärt med brandkåren...
    Kolla först med brandkåren om dom tycker att det är ok att släppa lyktorna där du ska gifta dig. Det har visst hänt att dom har orsakat bränder när dom landat på gamla torra träbyggnader eller på högt torrt gräs eller liknande... 
  • du å ja bäjbä

Oj! D va bra du sa.. Eftersom vi ska gifta oss på sommaren me.. :/

• Chicita
    du å ja bäjbä skrev 2011-02-24 11:11:20 följande:
    Oj! D va bra du sa.. Eftersom vi ska gifta oss på sommaren me.. :/
    Jag hade tänkt skicka upp såna på en sommarfest här hemma hos oss. Men vi fick nej för att det är för många träbyggnader runtomkring Obestämd
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen