• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • orkidéerna

Angående korgarna på toaltterna  - superbra idé! En fundering bara, skriver ni nåt vid korgarna eller sätter ni dem bara där och så förstår gästerna att det är till dem?!

• hjärtaGlenn

Jag har inte läst igenom alla inlägg, men jag tänkte tipsa om att jag var på Ica Maxi och där hade dom toalettpapper med små kärleksmeningar på tex: Allt är ingeting utan kärlek.
    Dock stod det på norska såg jag nu när jag kikade på papperet. Kanske finns på svenska också =)

• MiaSKPG
    orkidéerna skrev 2011-02-05 18:31:15 följande:
    Angående korgarna på toaltterna  - superbra idé! En fundering bara, skriver ni nåt vid korgarna eller sätter ni dem bara där och så förstår gästerna att det är till dem?!
    hade samma tanke faktiskt men jag vet att jag sett nånstans att nån skrivit en fin lapp på korgen med ett rim som sa typ: det här är till er för att rädda alla problem under er kväll, fast en vers med rim då Måste hitta det igen!
  • BlackWIngedAngel
    MiaSKPG skrev 2011-02-05 21:05:09 följande:
    hade samma tanke faktiskt men jag vet att jag sett nånstans att nån skrivit en fin lapp på korgen med ett rim som sa typ: det här är till er för att rädda alla problem under er kväll, fast en vers med rim då Måste hitta det igen!
    Annars verkar det ju inte så komplicerat för gästerna att gissa att korgarna är för dem. Lokalerna brukar ju knappast ställa ut prydnadskorgar (kanske t.o.m. i färgtema), som man inte får röra, eller hur? ;)
  • Farmall

Det med korgarna har jag också sett någonstanns, men vad har man i dem egentligen?

• BlackWIngedAngel
    Farmall skrev 2011-02-05 22:50:49 följande:
    Det med korgarna har jag också sett någonstanns, men vad har man i dem egentligen?
    Det finns flera tips från olika håll tidigare i den här tråden.
  • MaddeåMats

Man kan ha tex :huvudvärkstabletter, samarin, plåster, tuggumi......

• Farmall

Ja kul, ska kolla tillbaka i tråden.

Jag har köpt söta tändsticksaskar, skulle de platsa där tror ni, eller?

• Farmall

Nu har jag läst igenom tråden. Massa bra tips att ha i korgarna. Kom på att man kan ju faktiskt ta lite grejer man har i badrumsspåpet att stoppa i ju.

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen