• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • MrsT2011
    mojikanan skrev 2011-02-08 14:05:11 följande:
    Jag vet ett par som skulle gifta sig och gästerna helium ballonger  och de släpptes iväg i anslutning i att brudparet ankom till festen! 
    Det är fint! Vi släppte röda, hjärtformade heliumballonger (i enlighet med färgtemat) utanför kyrkan när min kusin gifte sig, mkt uppskattat!
  • Gwennie
    Elvismor skrev 2011-02-06 00:22:14 följande:
    Var på bröllopsmässan i Malmö idag. Är faktiskt lite besviken då jag hade hoppats på mer inspiration. Såg dock någon som hade gjort det väldigt fint med små ballonger som var ihopbundna. Har någon nåt bra tips på vad man kan göra med ballonger som inte är för avancerat?
    I en annan tråd såg jag hur man hade placerat ut heliumfyllda ballonger på en gräsmatta med tyngder i snörena så de stannade kvar. Såg framför mig hur man skulle kunna göra en liten allé fram till festen.
  • MaddeåMats

Oj så fint det lät med en gång av heliumbalonger!

Läste i en tråd om tomtebloss som delades ut till gästerna och som tändes när brudparet skulle lämna festen!

• Fossing77
    MaddeåMats skrev 2011-02-08 15:03:25 följande:
    Oj så fint det lät med en gång av heliumbalonger!

Läste i en tråd om tomtebloss som delades ut till gästerna och som tändes när brudparet skulle lämna festen!
    Vi ska ha tomtebloss. Gifter oss kl 17 den 11 nov så det lär ju vara mörkt och härligt när vi kommer ut ur kyrkan. Ville först släppa upp thailändska khom loy-lyktor, men där satte Räddningstjänsten stopp... Då var det någon som kläckte tomteblossen Glad
  • MaddeåMats

Mmm...det kan jag tänka mig blir riktigt mysigt, vi kommer ha det när vi lämnar lokalen på natten, så även om vi gifter oss i juni så kommer det i alla fall vara mörkt då

• MiaSKPG

Nu har jag beställt (vunnit) 5st löpare i siden och 28meter sidenband på ebay för ca 130kr att dekorera med i festlokalen. Hoppas bara att man inte blir lurad så jag verkligen får hem grejerna med. Men det fanns vääääldigt mycket för sjukt billiga pengar

• Sammet

hehe, oj, glömde skriva. men på tal om detaljer vad tycker ni om färgerna? 

• Chicita
    Sammet skrev 2011-02-08 22:30:58 följande:
    hehe, oj, glömde skriva. men på tal om detaljer vad tycker ni om färgerna? 
    Jag tyckte inte att det var så mycket färg faktiskt... ;)

Men skira pasteller är snyggt det också.
    Allt beror väl på vilken effekt man är ute efter Glad 
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen