MrsT2011 skrev 2011-02-03 10:07:00 följande:
Men du, har du testat brun distress-dyna? Det är ett hjälpmedel vid scrapbooking som man suddar kanterna med, det bästa är att använda en speciell "fingerborg" med skumgummi, doppa i dynan och sedan sudda längs kanterna. Enkelt att använda och ger samma brända effekt! Jag använder mina distressdynor hela tiden när jag scrappar, fråga på panduro eller någon annan pysselbutik!
Det är en sån jag använde nu... Skrev om det längre upp.

Chicita skrev 2011-02-02 14:22:36 följande:
Har provat att göra placeringskort nu och dom kommer bli jättebra :D
Använder samma tjocka pergamentfärgade papper som jag har till inbjudningskort och menyer och skriver ut namnen med samma font jag använder på menyn.
Sen klipper jag ut detta med en sax som ger ojämna kanter och "smutsar ner" den yttre delen lite så det ser gammalt och lite bränt ut.
Detta klistras försiktigt fast på ett färdigvikt placeringskort och till sist fäst det med vårt sigill i ena hörnet :D
Jag skrev i och för sig inte att jag använde en distress-ink-dyna men det är det jag menar med att "smutsa ner" kanten.
Hade jag inte redan hittat det så hade det varit ett jättebra tips.
Skillnaden mellan att faktiskt bränna kanterna (och få massa aska som sotar ner pappren också förutom att man inte riktigt kan styra hur bränt det blir) och att använda det här är enorm i arbetsbörda, men utseendemässigt så är det inte så jättestor skillnad