SposaRoma skrev 2011-03-04 00:43:26 följande:
Förlåt, nu spammar jag verkligen - sista inlägget.
Vi kommer ha godishalsband som servettringar.
Jag tryckte upp menyerna på baksidan av Panduro Hobbys Cardstock-papper "Mariposa" som är vackert utav tusan, när det ligger ned på tallriken blir det som en del av dekorationen.
Vi gifter oss utomhus på sommaren så vigselprogrammet är printat på solfjädrar i papper.
Vår gåva till gästerna är en blandpåse; italiensk olja, balsamisk vinäger, italienska kakor, ett familje recept och två salt & pepparkar med ett tackkort som involverar "sugar and spice and all things nice".
Eftersom vi har mycket gäster som kommer långväga har jag gjort fler små "presenter" ;
när de flyger in så väntar ett litet spa-kit på hotellrummet med uppfriskande duschtvål, ögonmask, fotgele för svullna flygben och (totalt kontraproduktivt) en flaska vin med texten "välkommen" och inbjudan till middag kvälle innan.
När de kommer tillbaka från festen kommer det finnas små "hangover-kit" på rummen; vattenflaska, resorb, alvedon, solglasögon, salta kex och en inbjudan till brunch på söndagen.
Inte så dyrt när man pysslar ihop innehållet under lång tid från varierande lågprisbutiker ;)
Nu ska jag sluta skriva.
Precis så här har vi också tänkt. Eller ja, inte alla detaljer, vi ska tex ha hembakta chokladkakor i hangover-kittet, men det är
jättekul att se att det är fler som kör på många smågrejjer till gästerna. Jag vill att alla ska känna sig riktigt välkomna. Vi ska dessutom ha brev till varje gäst eller gästpar med ett personligt välkomnande där vi berättar varför vi är så glada att just de kom. På så sätt hoppas vi att alla gäster känner sig sedda och delaktiga redan innan vigseln - för vi kommer ju inte ha tid att hälsa alla välkomna ordentligt!