• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • Aniara4
    Tinzi skrev 2011-04-08 22:08:29 följande:
    Vilken toppen tråd , *favoritar* med detsamma :)

Vi skall göra kort på gästerna med en Polaroid kamera (letar sån nu) har inte riktigt bestämt vad vi skall göra med bilderna sen bara :) Tips? 
    Det är kul att ta Polaroid-bilder och sätta in i ett album på en gång, så att gästerna kan skriva och kommentera direkt bredvid bilden. Gästbok!
  • MiaSKPG

det finns zinkbaljor 30 liter för 89kr på ÖoB  nu

• Tinzi
    Aniara4 skrev 2011-04-08 22:25:30 följande:
    Det är kul att ta Polaroid-bilder och sätta in i ett album på en gång, så att gästerna kan skriva och kommentera direkt bredvid bilden. Gästbok!
    ah, toppen idée! Dock har vi köpt en gästbok där det ej finns plats för kort då man själv skall fylla i text :(
  • livan86
    Aniara4 skrev 2011-04-08 22:25:30 följande:
    vilken kanon idé
  • mojikanan

Puffar lite på denna underbara tråd! Skrattande

• MrsT2011

Vet inte om detta passar i tråden men jag är helt såld på denna snygga och superenkla servettvikning!

www.brudobrollop.se/manadsarkiv/brytningar/sydney/ny_sydney.html

Själv har jag valt att inte göra en strut utan bara vika bak flikarna och lägga servetten platt på tallriken i form av en rektangel med spets högst upp. Sedan binder jag ett 2,5 cm brett satinband om varje servett och fäster placeringskortet i bandet med ett snöre. (Placeringskorten har samma form som bagagetaggar.)

• Tinzi
    Challan83 skrev 2011-03-24 10:39:30 följande:
    Jag blev väldigt fest vid vindsnurrorna och satte igång och fixade egna direkt. Dock fick jag stora problem med att faktiskt få dom att snurra. Har tittat på olika tips från youtube (där de använder sig av piprensare för att fästa på en pinne) men det blir liksom inte bra. Ni som har gjort egna, hur har ni gjort?
    Sånna häftstift med plasthandtag på om du förstår vad jag menar :) Funkar toppen!

• MrsT2011
    Tinzi skrev 2011-05-12 21:47:58 följande:
    Sånna häftstift med plasthandtag på om du förstår vad jag menar :) Funkar toppen!
    Kallas för "brads" på panduro hobbys hemsida, finns i miljoner färger och storlekar!
Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen