• Boxiebride

Små saker som kan förgylla festen

Jag har funderat lite över små saker som kan sätta guldkant på festen, har en del tips på vad andra har gjort på sina bröllop som vi varit på och som vi uppskattat. Bland annat en liten korg med nödvändigheter på toaletten, en fördrink och tilltugg på den gemsamma transporten till lokalen, en grillfest kvällen före osv.

Jag har skrivit lite mer utförligt på bloggen http://ingerochrobert.wordpress.com/2010/12/13/sma-satt-att-forgylla-festen/ men vill gärna ha ytterligare tips på vad man kan göra för att sätta guldkant och ge härliga minnen.

• Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen
  • fialia
    Chicita skrev 2011-01-26 10:32:12 följande:
    Jag tycker dock bättre om bordsplaceringsverktyget på en annan bröllopssida, för där kan man lägga in bord för bord och dra isär som man vill.
    Vilken då? PM:a gärna.

Tack tack
    /Fialia
  • Salat
    Oniq skrev 2011-01-20 20:29:00 följande:
    Vad har man i 'oj-hoppsan-toalettlådorna'?

Plåster skavsårsplåster deo värktabletter nål & tråd strumpor bindor tamponger nagellack säkerhetsnål kondomer hårspray samarin

...behövs något mer?
    Hmmm kondomer?? Vill man att det används??
  • MartinaRickard
    mojikanan skrev 2011-05-22 13:46:10 följande:
    Kolla tradera och blocket!!! 
    mm har kollat men skit svårt att få tag på fotopapper till dem flesta tyvärr=/
  • mojikanan
    MartinaRickard skrev 2011-05-22 20:38:31 följande:
    mm har kollat men skit svårt att få tag på fotopapper till dem flesta tyvärr=/
    Ahh vad tråkigt!!! Hoppas att du hittar papper!! 
    Annars får du låta gästerna rita självporträtt av sig själva!! :)  
  • Oniq
    Salat skrev 2011-05-22 19:56:52 följande:
    Hmmm kondomer?? Vill man att det används??
    Som samtalsämne kanske :)

Vi tänker nog dra det ett steg längre- dvs vi skriver ut på en lista allt som finns i lådan, bl.a. kondomer, men skippar att lägga dit några.

Det kanske inte är så passande bland alla sällskap, men bland våra vänner är det helt okej.
  • mojikanan

Slänger in en bild på hur ja har valt att "smycka" mina vin flaskor
    på ett lite roligare vis..  Eftersom vi ska ha ett rock/ rockabilly tema så tyckte ja att de
    var lite kul med döskallar med lite hjärtan..  

• Willowfield

Så här kan man ju oxå göra. glasspinnar lite styvare papper o voila har man både vigselprogram o solfjäder i ett..

• MaddeåMats

Den där var ju riktigt kul!

Svar på tråden Små saker som kan förgylla festen