• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Leksi skrev 2011-05-04 21:07:48 följande:
    A hälsar och tackar så mycket för alla gratulationer!!
    Så söt han var på FB!
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-05-04 19:58:33 följande:
    Nu ska jag slänga in en sjordgubbssmulpaj i ugnen och sen blir det hockey, passande sätt att fira Elises 7 månadersdag
    Grattis i efterskott lilla Elise! Hoppas smulpajen blev god. Klart den blev, förresten. Hockeyn var ju ganska trevlig som omväxling... 
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-05-04 22:14:49 följande:
    Nähäpp! Imorgon ska jag träffa läkaren och min F-kassehandläggare för att diskutera mina framtidsutsikter. Då är det ju fint om man sovit en liten smula. Och helst kan man få ha sluppit huvudvärken en natt också och vakna lite klarskallad och med på noterna.

Jag är rätt säker på att jag dippat i mina värden nu, eftersom allt är precis tvärtom mot förut, bla är jag helt galet trött hela tiden. men som vanligt väntar jag på provsvar. Och de svaren gäller ju hur värdena låg INNAN påsk. men det ska bli intressant att få ansikte på handläggaren. Hon har hittills givit ett väldigt gott intryck.
    Hoppas det går bra hos läkaren och handläggaren. Jag håller en extra tumme för dina värden. Och att du slipper huvudvärken.
  • Ninnnis
    Fru sy skrev 2011-05-04 21:35:30 följande:
    Här har dagen funkat bra för mig och Orvar. Det har gått bra för mannen att jobba oxå, men han saknade oss såklart sade han   Har varit på BVC idag igen, första bilturen för mig med Orvar. Han fortsätter gå upp jättebra, väger nu 3360g och är 50cm lång. Min lille gullunge som just nu sitter och myser i sin pappas knä.

Nu skall jag fortsätta plocka det sista här, imorgon kommer mamma och pappa ska bli så mysigt!

Kramar till alla
    Fina Orvar som växer och frodas! Skönt att det har gått bra för både er och maken. Mysigt med besök av mormor och morfar
  • muggles

Nä inga bebbar här heller. Men var vaken mellan 01-03 och vaknade ca varje timme av bäckenont. Hej och hå. Nu lunch med gammal kursare...

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-05 10:35:43 följande:
    Nä inga bebbar här heller. Men var vaken mellan 01-03 och vaknade ca varje timme av bäckenont. Hej och hå. Nu lunch med gammal kursare...
    Usch, din stackare!

Hoppas lunchen blir trevlig.
  • Soldemor
    muggles skrev 2011-05-02 11:18:15 följande:
    Finns det coola träskor till män? Min man skulle vilja ha träskor för att lätt kunna ta på sig ngt när han går in och ut ur huset (vi är inte förtjusta i Foppatofflor någon av oss). Och frågan är om det finns ngt roligare än vanliga svarta klassiska? Ngn som sett det någonstans? Han fyller år i slutet på månaden. (Tänk att Ada och Beda skulle bli majbarn - det trodde jag aldrig!!!)
    Jag köpte jättefina i en skoaffär på Freeport för något år sedan. Är ju inte så himla långt från dig!
  • lanovia 08

Läser med jämna mellanrum för att se om någon liten ploppat ut ännu... men nej.
    Väntar med spänning.

Det är tyvärr allt jag orkar med just nu. Mår sämre än vad jag gjort innan. Men inser också att det bara är att härda ut några veckor så släpper det förhoppningsvis.
    Går in i v 12 idag, så nu är snart den osäkraste tiden förbi.

Skickar kramar till alla, tänker på er även om jag inte orkar skriva något.

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-05-02 21:44:09 följande:
    Vet ni, jag och flickorna har det väldigt harmoniskt här  i huset just nu. Helt plötsligt kan vi andas och behöver inte gå på helspänn och jag känner stressen släppa.
    Är det i så du helst skulle vilja ha det alltid?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård