• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-05-04 18:29:11 följande:
    Eller vääääänta nu Villemoa....det var väl kanske Dfk och inte du som jobbar med detta som ett av sina arbeten? *blandar ihop korten totalt*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Då är det nog Dfk du menar för jag är ju svenskläraret
  • passionsblomman

Jamne herregud, det vet jag väl att du är! vadärdetsomkruper Men det var ju det där med TVÅ jobb som krånglade ihop det!

DFK-var är du!!!

• Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-05-04 18:32:47 följande:
    Jamne herregud, det vet jag väl att du är! vadärdetsomkruper Men det var ju det där med TVÅ jobb som krånglade ihop det!

DFK-var är du!!!
    Ormet

Nä, två jobb vill jag inte ha. Det räcker med läraryrket, det är som 4 jobb. Minst!
  • passionsblomman

"Min ostron fick en barn imorgonbitti-jävlarannammasom inkentiken!"

"Jag har varit i Sverige aldrig. En gång var jag där två gånger."

Hihihi!

Nej HUGA Villemoa, det räcker gott med ett jobb!

• Heloise

Grattis lille A{#emotions_dlg.flower}

Läste Prins Annorlunda av Sören Olsson och hans fru inatt, det är lustigt man tror att det man känner och upplever är så j-vla unikt liksom, ingen har någonsin mått så här eller sörjt så här blablablabla och så läser man sina egna känslor svart på vitt skrivet av någon helt annan. Så unik är man alltså Underbar och underbart sorglig bok. Sen rev jag av boken "Doktorn kunde inte riktigt laga mig" om hur man pratar med barn om deras funktionshinder( bring on the flodvåg av tårar) otroligt bra skriven av en barnpsykolog som har beskrivit sina möten med barn som har olika funktionshinder. En pojke med downs syndrom lekte med play doh lera och gjorde bara huvuden med utgröpt hjärna, sen pekade han på dem och sa sitt namn och ordet tom Gråter. Jag var tvungen att gå upp och dricka vatten så mkt grinade jag. Men det var intressant och jag vill tidigt hitta ett sätt att kommunicer med Elise om hennes syndrom. Då kanske vi slipper ha ett barn som skäms för den hon är för att vi vuxna har brustit i vårt sätt att komminicera och prata med henne om vad som gör just det henne uniktoch annorlunda, men också vad som gör henne lik alla andra ungar.

Nu ska jag slänga in en sjordgubbssmulpaj i ugnen och sen blir det hockey, passande sätt att fira Elises 7 månadersdag

• passionsblomman

Oh Heloise! jag börjar nästan grina själv-uuuuh när det tar tag i en sådär!
    Men skönt när man inser att man inte är en ensam ö i oceanen, att det finns andra som fattar vad man känner.

• passionsblomman

Såg just i andra tråden att det är tufft för Mugglan just nu.

Stora uthärdarkramen gumman!

• muggles
    Villemoa skrev 2011-05-04 13:20:09 följande:
    Måste bara berätta vad Moa sa till pappa igår efter att hon sett lite kvarlämnade ostbågar från helgen

Moa: "Jag tänkte vi skulle ha lite fredagsmys idag".

Pappa: "Men det är ju inte fredag idag".

Moa: "Vi kan låtsas!"

Älskade unge vad hon är rolig!
    Enl vår Moa kan man även ha onsdagsmys el söndagsmys, alla möjliga mys går bra!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård