• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-05-04 13:20:09 följande:
    Måste bara berätta vad Moa sa till pappa igår efter att hon sett lite kvarlämnade ostbågar från helgen

Moa: "Jag tänkte vi skulle ha lite fredagsmys idag".

Pappa: "Men det är ju inte fredag idag".

Moa: "Vi kan låtsas!"

Älskade unge vad hon är rolig!
    Smart tjej!
  • ingenjörsbruden

Blommis: Underbart o härligt inlägg! Får en sådan energi o glädjeboost av att läsa det du skriver! O smultronställets glass är i en klass för sig....så svårt att välja bara!

Heloise: RIKTIG skitdag ni haft! Bläää!
    Men vilken kommentar fr sköterskan!

Ninnis: Jag tyckte väl att ul skulle vara längre fram! Virrpannan jag!

Villemoa: hahahha vilken tjej! Henne får ni nog se upp med!

Ett STOOOOOORT GRATTIS till dagens 1-åring!! Baby{#emotions_dlg.flower}Hjärta

• passionsblomman

Heloise, men vad fan är det för fel på folk-har de inga öron på skallen eller vad är det frågan om? Stackars Elise och arma modershjärta! 40 min är länge! *skakar på huvudet och får adrenalinpåslag*
    Böter och csn-brev var ju inte roligare det heller.

Men fotbjällror, det låter hur gulligt som helst!

Och förresten är det ditt och Panzers fel att sonen nu sedan Gävle tjatat sig blå om ett X-box...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Störtar bara in för att ge stora välkommen-tillbaka-kramen till Blomman!!!! Hjärta
    Åh, vad vi har saknat dig. Och gud vilket härligt påsklov ni haft   Blir varm i hela kroppen!

Tänk vad rik man är när man har vänner. Jag och flickorna får nog ta oss en landetrunttripp vi också framöver.

Puckon som inte lyssnar på dig Heloise utan plågar diamanten Elise i 40 min !!! Rövhål är vad de är, precis som CSN.

Grattis lille A på din ettårsdag

Ninnis: härligt med fina ljud o mått

Hvidis: Nu jäklar får Elvis ta och komma ut. Rock on!

Snart ska jag sluta för dagen, svänga förbi Systemet och köpa mig en flaska vin, ett par nylonstrumpor (med massor av hold-in och push-up, för jag ska ha kort-KORT klänning imorgon) och hårspray till mitt nyklippta hår som är page med kort, "rockigt" rufs där bak i nacken (som frissan kallade det). Själv kallar jag det för knullrufs

Det här blir  outfiten imorgon på middagen. Och 10 cm klackar http://www.provrummet.se/sv/klaenningar/celine-dress-kleinblasvart.php?group=prod_prod_grp-s1/18
    men jag kommer inte ha leggings utan bara svarta strumpbyxor. Patetiskt, jag vet, men just imogon tänker jag inte bry mig om att jag är 42 bast och borde gå i fotsida zigenarkjolar och knytblus. Så det så.
    Och maken är inte hemma och kan säga: "Ska du gå ut så där?!?! Du ser ut som en ....  "  ja, ni vet.

Kraaaaaaaaam alla!

• Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-05-04 17:49:32 följande:
    Fy tusan!!

www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m3966877.htm...

Villemoa, har du kanske några konkreta råd att ge här?
    Fy vad hemskt alltså!

Vet inte riktigt vad för råd jag skulle kunna ge mer än att hon måste bort därifrån NU, NU, NU!
  • passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-05-04 18:09:51 följande:
    Fy vad hemskt alltså!

Vet inte riktigt vad för råd jag skulle kunna ge mer än att hon måste bort därifrån NU, NU, NU!
    Nä. Jag tänkte närmast på att du kanske kan öveertyga om rena fakta i fråga om vad kvinnojouren gör och inte gör och hur saker brukar gå till ifall hon tar med sig barnet och drar. Jag själv bara antar att hon givetvis borde ha laglig rätt att gömma både sig och barnet eftersom hon fruktar för livet. men du kanske vet mer säkert tänkte jag.
  • passionsblomman

Eller vääääänta nu Villemoa....det var väl kanske Dfk och inte du som jobbar med detta som ett av sina arbeten? *blandar ihop korten totalt*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård