Heloise skrev 2011-05-03 09:09:28 följande:
Tack för alla fina ord vad glad jag blir

Här snöar det idag och vi ska göra oss klara för att åka in till sjukhuset. Det blir en heldag först möte med endokrinläkare och sköterska sen möte med neoläkaren och sköterska. Hoppas att jag hinner med en lunch med bästa H som ju är st-läkare på gyn.
Jag är nervös, visst vi har längtat och väntat på den här dagen men ändå, nu ska , att ge vårt barn en spruta varje dag bli en del av vårt liv. Om jag vetat hur mitt liv skulle ha blivit den där dagen när jag höll i ett positivt gravtest så hade jag trott att ni drivit med mig. Men det är inte bara negativt, utan bara så väldigt annorlunda mot hur jag hade föreställt mig det, å andra sidan är Elise så ofantligt mycket ljuvligare och underbarare än jag någonsin vågat hoppas på så det väger upp sprutor, sondsättning, matvägran och konstanta läkarbesök
Det värsta är nog att jag måste dela henne, delat vårt föräldraskap med en massa andra människor som ska vara med och tycka och tala om. Att vi måste "förklara" oss och "försvara" oss och bli "ifrågasatta" av folk som inte ingår i vår familj, eller som är våra vänner. Människor som inte känner vårt barn. Det är kanske inte så att vi blir påhoppade men vid varje besök ska det diskuteras om sonden, om vi inte kan få i henne maten ändå, som att vi inte provat precis allting utom att offra en höna till mörkare makter eller nått! Menmen det kunde vara värre, vi tycker ju om de flesta av våra vårdkontakter och vi vet ju att alla vill Elise bästa, men ibland svider det i mammahjärtat. Sen gillar jag väl inte direkt att sätta sonden heller, hon blir jätteledsen och gråter, och det är jag som får henne att gråta
Till roligare saker
Daa hjärtat, underbara små parvlarna. Jag kan itne ge några tips på dopsånger eftersom vi inte ska döpa Elise, vi ska ju ha babyvernissage och tänkte visa ett bildspel till Sweet Child O´mine
Hvidis. gulliga E, så spännande med Elvis
Ninnis: vad tråkigt med TUL och mannen, men det borde väl gå och få filma?
Flamman: Du och flickorna förtjänar lite lugn och ro!
Nu måste vi göra oss klara. Allt tar ju längre tid än man tror med bebispåklädning
Btw det SNÖAR här helt sanslöst jävla sinnesjukt!!
Elise är så underbart bedårande söt o ni är så sammansvetsade o starka o underbara föräldrar. Alla vägar är krokiga o gropiga, eran mer än vanligt, men precis lika rolig o härlig o ibland tårframkallande att följa. Gläder mig att ni tycker om de flesta av era vårdkontakter. DET måste underlätta lite iallafall!
KRAM