• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-03 10:53:17 följande:
    Igår var lilla K och blev filmad. Jag blev uppringd från kommunen och de behövde en liten pratglad flicka i 6-årsåldern att säga några rader i en liten reklamfilm. Som tack skulle hon få en present.
    Först var hon lite blyg, och så var det lite svårt att komma ihåg hela repliken, men efter att ha övat några gånger så satt det. Sötisen ♥ Hon var så duktig *stolt*
    Filmaren ville filma mamma också, men eftersom jag är så hes så jag knappt kan prata, så tackade jag nej

Så snart finns Skruttan på Facebook o Youtube
    Söta lilla K! ♥ Kan du inte länka när det ligger ute?
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-05-03 11:14:25 följande:
    Till sommaren så är jag (iallafall) sugen på att starta bebisverkstaden.......men med tanke på tempot vi hållit hittentills så hade det varit skönt med kanske ett år extra emellan....men tempot blir väl sällan lägre ändå.....
    Ooohh, spännande!

Nej, lågt tempo har väl aldrig varit er melodi

Härligt att du verkar må bra, vännen. Och jisses vilken trädgård ni kommer att få! *impad*
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-05-03 11:30:27 följande:
    Lita på det
    DET vill vi vääääldigt gärna se o höra! Duktig stor tjej du har!
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-05-03 11:23:19 följande:
    *hjärtar duktiga fladderbuset*

Ingis, högt blodtryck är inte att leka med. Men det finns ju mediciner om det skulle behövas. Du stressar väl inte för mycket? Du verkar ha så många projekt på G hela tiden och så jobb och Busan. Tycker du är så duktig med din LCHF, är imponerad att du orkar!

Två av mina väninnor sa häromdagen att jag har varvat ner sista veckan. "När hände det sist att du snippade förbi på en kopp kaffe och satt i godan ro en hel timme. Utan att titta på klockan eller mobiltelefonen???" sa båda. Oberoende av varandra. Fick mig att fundera...
    Nä visst ska man vara försiktig.....men den blodtrycksmätningen är första av  tre st som man ska ta vid olika tillfällen innan man börjar med medicin för blodtrycket.....o m tanke på doktorns unga ålder och att vi först skulle ta alla proverna först.....hon vill ha all fakta först mao tror jag.....

Skönt att kunna ta en kopp kaffe i lugnan ro.....det behövs. Väldigt intressant reflektion dina vänninor hade.....säger ju en hel del tycker jag. *KRAMAR*
  • Ninnnis

Ingis, jag hoppas det inte är någon fara med ditt blodtryck. Men du kan ju se det som ett tecken på att du måste ta det lite lugnt ibland. Typ ta ett långt bad alldeles ostörd eller vila en stund på eftermiddagen medan maken tar Busan...

Flamman, med tanke på senaste tidens turbulens är det kanske inte så konstigt att du är lugnare när maken är borta. Kram på dig!

• Fru Bygg

Hej alla goa tjejer!
    Idag är jag trött, trött och tröttare. E sover inte alls om nätterna just nu känns som. Tror jag har sovit en timme sammanhängande sömn de senaste två nätterna. Hon kom in i en bra period för ett tag sedan, men sen hon var sjuk i påskhelgen har det gått åt helt fel håll. Hon vill inte alls sova och vaknar flera gånger varje natt.
    Det är extra jobbigt eftersom min sömn är lite sådär i vanliga fall när jag är gravid. har så svårt att inte kunna sova på magen.
    Nu sitter jag med en stor kopp kaffe och en liten chokladbit och samlar lite energi tills resten av arbetsdagen och eftermiddagen med E.

Maken har börjat sitt nya jobb nu och det är en rätt så bra pendlingsbit. Faktiskt så att jag körde förbi ditt hus i måndags Ingis, när jag lämnad maken på jobbet. Han fick ju med sig sin förmånsbil hem sen på kvällen. Iofs bara en låne tills den vi valt kommer i augusti. Det blir ju långa dagar för oss (mig och E) nu när han måste vara på kontoret så mkt. Sen när han kommit in i jobbet  så kan han jobba hemifrån ibland och har sedan projekt att besöka runt om Helsingborg.

Zzzzz.... jag är så trött!!!

• Ninnnis

Hej Fru Bygg! Usch vad jobbigt med sömnen. Stackars er! Hur påverkas E av att inte sova ordentligt?

Hoppas det blir bättre framöver. Du får tänka på att det inte är så många veckor kvar till ledigheten

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård