• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-03 14:03:33 följande:
    Vi ska ju på personalkonferens tors e lunch till fre e.m. I grannstaden. På ett SPA.
    Nu fick jag förfrågan att åka en dag tidigare med ett gäng från jobbet för att planera aktiviteterna och fixa och ordna inför konferensen. Min brorsa m fam är så gulliga, de ställer upp o tar flickorna en extra natt med allt vad det innebär av skjutsning och hämtning från dagis o fritids. BAra så att jag kommer iväg
    Tur maken är borta för han hade aldrig släppt iväg mig.
    Jag tycker det ska bli jätteskönt att få miljöombyte faktiskt
    Åh vad härligt och kul för dig! Det är du så värd
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-03 14:19:08 följande:
    Nä, ninnis, han håller inte tidsplanen! Men aj vad det gör ont i ryggen- blir helt kallsvettig! Jag lagar lasange, och maken vill ju inte missa el clasico... Han får helt enkelt vänta till i morgon, som vi alla sagt hela tiden!
    Ja, men då får han allt vänta tills imorgon!

Fast jag tror ni får åka in i halvtid  
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-05-03 14:19:08 följande:
    Nä, ninnis, han håller inte tidsplanen! Men aj vad det gör ont i ryggen- blir helt kallsvettig! Jag lagar lasange, och maken vill ju inte missa el clasico... Han får helt enkelt vänta till i morgon, som vi alla sagt hela tiden!
    Låter som mina förvärkar...... gissar också på i natt....testa vetekudden o försök o få massage, o du....slappna av....DET är du säkert MASSVIS bättre än jag på!
  • ingenjörsbruden

Fru Bygg: fy för lite sömn! Hoppas makens jobb blir bra! Spanade du in trädgården när du körde förbi?
    Det är inte bissingar på gång?

Flamman: SPA!!! DET är du så väl värd! Hoppas du får riktigt rolig! o vilken gullig familj du har som passar tjejerna! SPAa lite för mig med!

• muggles
    ingenjörsbruden skrev 2011-05-03 11:01:10 följande:
    Mugglan: Attans att det bara blev sd av småspringandet..... vad är nästa test?
    jag putsade fönster, promenerade 4 km, bakade, tvättade, dansade (stoooora cirklar med höfterna) och färdknäppen så klart.....jag har inte den blekaste OM det var ngt som hjälpte till...men ut kom hon.....
    Förra veckan sa jag att jag skulle storstäda hela huset denna veckan för att få igång det (maken har skött det mesta av hemarbetet så länge jag varit sjukskriven). Men oj vad jag känner mig sugen på att städa - not.
  • muggles

Fru Bygg: sympatiserar med dig - jag ingår ju också i klubben som sover dåligt just nu. Alla säger "passa på att sova nu för när de är ute så blir det inte mkt nattsömn" De människorna har aldrig varit tvillinggravida i v36 säger jag bara... I natt var jag uppe vid 4.30 efter en lång stunds vakenhet i sängen, och tog mig lite fil och läste tidningen. Sedan kunde jag iofs somna om som tur var...

Hvidis: *avundsjuk* Jag vill också ha släppta slemproppar och ont i ryggen

• muggles
    Norrskensflamman skrev 2011-05-03 14:03:33 följande:
    Vi ska ju på personalkonferens tors e lunch till fre e.m. I grannstaden. På ett SPA.
    Nu fick jag förfrågan att åka en dag tidigare med ett gäng från jobbet för att planera aktiviteterna och fixa och ordna inför konferensen. Min brorsa m fam är så gulliga, de ställer upp o tar flickorna en extra natt med allt vad det innebär av skjutsning och hämtning från dagis o fritids. BAra så att jag kommer iväg
    Tur maken är borta för han hade aldrig släppt iväg mig.
    Jag tycker det ska bli jätteskönt att få miljöombyte faktiskt
    Vad bra Flamman - det är nog precis vad du behöver! Vilken gullig familj <3
  • muggles

Varför funkar inte mina hjärtan - kan det ha med browsern att göra?

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-03 15:41:49 följande:
    Varför funkar inte mina hjärtan - kan det ha med browsern att göra?
    Prova att klicka på "omega-symbolen" här ovanför och välj hjärtat. Eller det var kanske det du gjorde?  
  • Ninnnis

Nu ska jag snart gå och träna i jobbets gym. Maken ska grilla och dricka öl hemma med ett par kompisar, så jag ser det som en bra anledning att träna i lugn och ro och sedan åka hem och äta grillrester

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård