• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-05-06 08:25:19 följande:
    Flamman-vill med höra mer om din dejt
    Hej gumman! Hur är det? Kram på dig
  • Leksi

Usch för proppar! Har han haft det tidigare också? Usch vad fustrerande det måste vara när han inte tar kroppens varningssignaler på allvar. Men bra att han är hemma när Elvis kommer! Då behöver du inte bekymra dig om barnvakt för E nu? Alltid något att glädja sig åt i så fall!

• muggles

Inga bebbar här heller och inga känningar så det lär väl dröja... Har iaf haft en bättre natt vilket gör underverk för humöret. Gick och la mig redan halv tio för jag var helt slut efter alla nattvak, vaknade 01 och var uppe och åt lite (bebbarna vill tydligen ha mat på natten nu också för det har blivit en vana sista veckan ). Så jag var uppe en timme ung och i övrigt har jag väl varit uppe och kissat 4 ggr bara, så jag vaknade ganska utvilad kl 08 idag. Skönt!

• Ninnnis

Muggles, vad skönt att du har sovit bättre inatt. Då kan bebbarna gärna komma idag, eftersom du är utvilad

• Fru E

Ninnis- har kommit ur den värsta svackan, ska bara komma på hur vi kommer tillbaka helt. Vet vad jag vill förändra/göra men har inte riktigt ork till det vilket även speglar mina inlägg till tråden, dvs att de varit nästen obefintliga nu
    "Gillar" inte att klaga så har inte skrivit så mycket om det

Mugglan-sa de något datum för när du ev kunde bli igångsatt? Förstår att det måste vara tungt att bära runt på Ada & Beda och hade gärna tagit en del av det så du hade fått sova ordentligt en natt.

• muggles
    Ninnnis skrev 2011-05-06 09:06:07 följande:
    Muggles, vad skönt att du har sovit bättre inatt. Då kan bebbarna gärna komma idag, eftersom du är utvilad
    Exakt så tänkte jag också!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård