• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ninnis hoppas du får det bra på kursen. :Är det första tillfälllet? Jag tyckte profylax var kanon. Hoppas det hjälper dig/er också när det är dags.

• ingenjörsbruden

Ninnis: Lycka till på kursen!

Hvidis: *komsikomsikomsi, Elvis*

Villemoa: Jaaa gryn är så söta! Klart hon ska bissingar tidigt så hon kan bita ifrån!

Solde: Vilka gulliga konfirmander!

Lanovia: usch ja va jobbigt det är när hörntänderna kommer...säger det igen....alvedon! VAr rädd om dig!

Fru E: *KRAMAR OM* Du....du är ABSOLUT ingen gammal skiva med hack i.....vi är här för varandra så bara bring it on o ööööööööös på oss!

Blommis: Så gööött ni haft det! Skönt att allt gått bra och ni är hemma igen hela o fina. Har läkarna någon förklaring till varför dina värden har dippat? Fy fasen vilket migränanfall du fick....tur det gick över med mörkläggning o vila ett par timmar.

Flamman: Låter som du haft en rätt härlig konferans! Synd på daten bara....

Leksi: Jag skulle nog garnerat tårtan med lite passionsfrukts-innanmäte och kanske stående chokladflarn.....o så klart ljus att blåsa ut!

• ingenjörsbruden

Idag ska vi ha kalas....fullt ös....o så klart är busan inte riktigt på humör....allt ska gnällas o skrikas över....herrejisses...lite tidigt trots?.....eller så känner hon av att vi stressar lite.....

Massa till er alla godingar

• Leksi

Muggles & Hvidis - status på bebisfronten? Lugnt?

Heeej Ingis! Låter som ni har det som oss ungefär. Kalas (fast vi har vårt imorgon), skrikig osamarbetsvillig bebis, fullt ös medvetslös. Hoppas ert kalas gick bra! Vad var det ni firade?

Det blev en mazarin-jordgubbstårta till slut. Hittade ett enkelt recept i mitt utrivna-bra-att-ha-recept-hög. Har förberett idag, ska garnera imorgon. Hoppas den blir bra. Nu håller jag på att baka tekakor.

Vad härligt att få åka på konferens med spa Flamman! Låter som du haft det superkul.
    Har du hört något från maken? När tänker han komma hem?

Lanovia, du har mina djupaste sympatier! Fy sjutton vad jobbigt det är när man inte får sova!!! A sover jätteoroligt nu också så han måste vara inne i någon fas tror jag, för några tänder kommer det i alla fall inte. Hoppas E´s kommer snart så ni får bättre nattro alla tre.

• Hvidbrud

Leksi: nä, här är det lugnt... Har försökt med indisk mat idag igen. Lyckades inte få igång något. Det är bara att vänta...

• Norrskensflamman

Hvidis, läget???

Maken har hört av sig. Kommer hem imorgon.
    Så nu håller jag på att storstäda huset.
    Medan han varit borta har jag inte lyft ett finger hemma. Bara slappat, rantat runt hos vänner eller haft vänner här, levt loppan och kopplat av. Och nu ser det ut därefter hemma Så nu är det väl bara att ta tag i skiten.... Fy fan vad jävla tråkigt det ÄR!!! Att städa alltså.

Makens röst är kall som is (medan han pratar som vanligt och skrattar med andra) mot mig och det känns ju för jävligt måste jag säga. Precis som att han hatar mig. Att jag är pestsmittad.
    Hur ska jag orka ha det så???

Äsch jag sörjer inte dejten, jag hade en mycket bättre istället där på konferensen Hundra gånger bättre. *hemlig*

• Hvidbrud

Flamman, inte ska du vara hemlig.... (nyfiken i en strut tittar ut!) Usch, det låter inte roligt att behöva dela hem med isgubben själv. Kramar om!

• Fru sy

Låter spännande Flamman... vi vill ju höra allt om den hemliga dejten

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård