• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Leksi, vad bra att kalasen har gått bra och att ni kan se fram emot en lugn oplanerad helg

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-07 10:56:32 följande:
    Ninnis hoppas du får det bra på kursen. :Är det första tillfälllet? Jag tyckte profylax var kanon. Hoppas det hjälper dig/er också när det är dags.
    Det var två tillfällen, 10-13 lördag och söndag.

Hur känner du inför denna förslossnigen? Eller su har kanske inte tänkt så långt än? Jag vet att du hade det jobbigt inför E´s förlossning, men du var ju superduktig och tog dig igenom den med bravur
  • Ninnnis

Jag ska på utbildning resten av dagen, sedan ska jag gå en sväng på stan och köpa present till nyförlösta bästisen och hennes lilla tjej samt cigarr till den nyblivna pappan (plus min make). Det ska bli trevligt att strosa runt lite på stan, det var väldigt länge sedan sist.

Sen ska jag handla, hämta vovven på dagis, gå en promenad eller motionscykla och slutligen titta på hockey. Det var min måndag

Kram på er, och lova att messa mig om det blir förlossning i tråden!

• lanovia 08

Fru sy kan inte råda i bärsjalarnas värld då jag fastnade för bärsele.

Men däremot har jag ju glömt att svara dig Heloise vad gäller Ergo baby och att selen inte når runt dig. När vi var i affär och kollade på den (köpte på blocket i slut änden) så pratade försäljaren på att det finns en sportversion av den som har längre band. Tyckte han var jättebra om jag skulle bära skruttan samtidigt som jag ev var gravid. Hmmm... högravid hoppas jag slippa bära i sele, men ialla fall kanske kan hjälpa dig om du inte redan köpt sele.

• lanovia 08

Muggles, japp Nuvalucol är mot halsbränna.

Envisa bebisar som vägrar titta ut. Detsamma går för Elvis. Komsikomsi nu småttingarna!

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-05-09 09:24:05 följande:
    Det var två tillfällen, 10-13 lördag och söndag.

Hur känner du inför denna förslossnigen? Eller su har kanske inte tänkt så långt än? Jag vet att du hade det jobbigt inför E´s förlossning, men du var ju superduktig och tog dig igenom den med bravur
    Jadu, det är frågan jag knappt har vågat ställa mig själv ännu. Är livrädd för att upptäcka att jag är lika rädd igen. Men samtidigt tyckte jag ju att förlossningen med skruttan var "enkel" och hade lätt gjort om det med en gång om det hade varit så.
    Men det var ju den förlossningen, vad är det som säger att Krabaten vill komma ut lika lätt. Eller det som skrämmer mig är ju att andra gången oftast går fortare. Jag tyckte mina 10h var lagom för att hänga med, mycket snabbare vill jag knappt vara med om. Tänker på de ungar som flyger ut på 1-2h.
    Men jag fokuserar på att hålla fast vid mina positiva minnen.
  • lanovia 08

Ninnis vad bra att du gillade kursen. Det är väldigt bra att få hela förloppet förklarat för sig och få öva på vad man skall göra i de olika faserna.

• Hvidbrud

Ingis: groggs Oden??!!!?!?? Den här självrättningstelefonen är ju heltokig! Friggeboden ska det ju vara!

• Hvidbrud

Väntar på Bm.... Ninnis: om du vill ta en kopp kaffe på stan innan 15, så får du gärna hojta till!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård