• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2013-01-14 16:15:32 följande:
    ...noll gånger sedan hon sa det.
    men nu har jag gptt 30 minuter, förbränt 279 kcl och tagit mig 6 km i sträcka. I mina nya piffiga ceriserosa och svarta träningskläder.

Så det så!
    Heja Blommis! Klapp på axeln till dig
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2013-01-14 16:22:57 följande:
    Typiskt.

Just när man ska gå och duscha efter sin fantastiska prestation, sitter såklart någon och bajsar just på den toan som duschen finns i.

Och såklart har den hemmavarande och eldningsansvarige inte eldat tillräckligt länge för att det ska finnas varmvatten.

*plump ggr 2 i protokollet*

Jaha!
    Jamen då sitter jag väl här svettig och läskig då....

...och annars då gott folk? Bilen går bra?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    (sorry)
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2013-01-14 08:59:24 följande:
    Panzer och jag pratar mkt om framtiden och försöker förbereda oss för framtiden. Men det kan man ju ändå inte, fast det är skönt att prata igenom olika scenarios och prata ihop oss så vi är på samma sida.
    Jag imponeras gång på gång av er styrka och er starka samhörighet och teamwork. Det ska jag låta mig inspireras av när jag tycket det känns tufft med barn och vardagspussel. Jag tror det kommer att bli jättebra med dagis för E. Ska Panzer skola in henne?
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2013-01-14 08:59:24 följande:
    Sigrid är en stadig fröken( 9.8kg/ 69cm) hon kan sitta, vända sig, har börjat jollra babba-mmmaaaammma, står stadigt med stöd etc. Enligt bvc är hon väldigt tidig och stark, som natt och dag mao . Hon är helt ljuvlig och sover hela nätter sen typ 2 mån tillbaka( äter kl 22- vaknar kl 9 i ett svep). Henne får vi väl låsa in när hon blir 13  
    Heja Fröken Sigrid!
  • Ninnnis

Daa, hoppas ni är på bättringsvägen. Fy för magsjuka!

Flamman, jag är också glad att du har träffat musikern. Men det hindrar ju inte att det kan vara en tagg i hjärtat att förhållandet med ärkeaset blev som det blev. *kramar om* 

• Ninnnis

Jag har varit på "omfödersketräff" på MVC, det var väldigt trevligt.När jag kom hem hade maken lagt Mini så nu har jag ätit hans goda korv stroganoff och ska strax baka Syrinx kladdkaka till mina kollegor. Sista arbetsdagen på länge imorgon, det ska firas med kladdkakka och vispgrädde *bjuder laget runt*

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-01-14 19:00:30 följande:
    Jag har varit på "omfödersketräff" på MVC, det var väldigt trevligt.När jag kom hem hade maken lagt Mini så nu har jag ätit hans goda korv stroganoff och ska strax baka Syrinx kladdkaka till mina kollegor. Sista arbetsdagen på länge imorgon, det ska firas med kladdkakka och vispgrädde *bjuder laget runt*
    Men förbaskelse!

Ställer tallriken med sallad åt sidan och äter en cyberkladdis-den kan ju omöjligt fastna.
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-01-14 18:52:35 följande:
    (sorry)
    Hehe. ja det ÄR sådana där vardagliga små motgångar man får ta när man är en familj.
    Nu har jag iaf duschat och utöver det ätit middag, så jag är ren, mätt och därmed hyfsat belåten.
  • passionsblomman

Åh vad BRAAAAAA att du går hem från jobbet nu Ninnis! DET behöver du  så du får ladda lite innan mini-mini, (eller var det micro, eller vad det nu är för arbetsnamn på den här lilla skrutten) kommer.

• Lapinette

Hej hopp,

Som en liten kanin hoppar jag in . Fick nämligen höra av Piggelin att ni var några här inne som undrade lite om hur i helsike jag har lyckats bli mamma .

Efter sex års väntan varav fyra i adoptionskö fick vi i maj besked om att det var dags att göra iordning vår ansökan som efter några veckor (vi befann oss i Japan när vi fick det där mailet från adoptionsbyrån) skickades till SydKorea. En månad senare (bara i sådana här sammanhang) så ringde telefonen precis när jag var på väg att springa iväg till min träning ... det var adoptionsbyrån som ringde och meddelade att vi hade en son som väntade på oss i Seoul. Jag grät, jag letade febrilt efter min mobiltelefon så jag kunde ringa maken. Det blev ingen träning den kvällen. Vi gick ut och åt skaldjur och drack champagne ... och satt mest och tittade på varandra och fattade INGENTING! Lätt chockade faktiskt. Innan restaurangbesöket hade vi fått information samt foton mailade till oss. Tänk er att sitta där i soffan hemma och titta på vår son! Helt galet, så mycket känslor men samtidigt så otroligt konstigt.

Därefter kom en låååång väntan på resebesked. Två månader senare så fick vi veta att det var vår tur. En vecka senare satt vi på planet till Seoul. Så efter en väldigt lång väntan gick det otroligt snabbt i slutet. Vi hade tur! Vi hann precis innan en ny lag trädde kraft i Korea som nu gör att det stoppar upp rejält för alla som väntar på sina barn. Någon gång ska man väl även ha "tur" .

Iallafall, nu har vi varit hemma i snart fyra månader och det känns som vi har dragit högsta vinsten. För det finns ingen kille som är gladare, busigare, charmigare, sötare än vår son!

Skulle kunna berätta i alla evighet men jag "hoppar" ju bara in här eftersom några av er var nyfikna. KRAM från Lappis (mitt konto fanns kvar på bt!).

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård