• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Någon som vill ha en våffla? De har mycket smör och smak av vanilj.
    Man kan få med grädde, hallonsylt eller äppelmos-eller alltihop.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Tittar in och vinkar lite! Och säger heja heja till FruE här också!

Så roligt att här har varit lite mer fart, fast lite svårt att hänga med för mig som bara kollar in ibland haha!

September: Jag tänkte på dig bara härom veckan och undrade hur det var med er! har Lilla gått på dagis länge? Vi håller på och skolar in vår lilla nu, första veckan har gått över förväntan, hoppas så att det fortsätter så... Hoppas det går smidigare med att få med en trea nu då!

Jag känner också att jag vill ha en trea, (men inte precis nu..) maken tycker väl mer att det är bra som vi har det nu, så jag hoppas att han inte har lika stark känsla som jag har...

Annars håller jag tummarna för allt som det ska vara bra för och skickar kramar till allt som det behövs för!

• Hvidbrud

Heja heja! Åh! Så himla spännande!

Ja tack! Jag vill gärna ha en härlig våffla med grädde och hallonsylt...... Mums! Tack!

• Daa

Nu ska jag gå och lägga mig. Det var en sån dag.

Barnen har varit magsjuka och den ena löste av den andra med början i onsdags. De mår något bättre nu, men är inte hundra. Inatt åkte maken och jag dit. Tack och lov verkar maken ha hämtat sig snabbt, för han har kunnat ta hand om det mesta idag. Jag har fortsatt att må illa och kräkas.

Men som jag lovade mig själv när jag blev våldsamt magsjuk långt långt hemifrån med bara ett utedass med hål i golvet att tillgå, så är repliken idag: Halleluja! Bara tio steg mellan sängen och en toalett med rinnande vatten!

Smittfria kramar till er alla.

• start september

Heja Fru E! Så spännande!  Och vad bra att Ninnis får ta det lite lugnt, det lät alldeles för tufft.

Hej MSW! Lilla började i november och det har gått jättebra. Hon var knappt 14 månader och var inskolad på en vecka. Det är samma förskola som stora, men en annan avdelning. Hon går tillsammans med storas bästis småsyskon så det var en extra trygghet eftersom vi umgås en del.  Lite sjukor innan jul såklart, men hon orkar med dagarna bra och verka gilla det skarpt. Hon är liten i växten och petig med mat så det är utmaningen, men det funkar.  Hoppas att det flyter på bra för er också!

Och det hade varit jätteroligt att se Lappis här. Och BS, dig tänker jag mycket på.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård