• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Ninnis, skönt att höra goda nyheter ang fostervatten o mini-ninnis. Tråkigt med huvudvärken. Instämmer med Blommis, Gå o lägg dig! Fru E, du, OM du går så länge så det blir dags för igångsättning.......är inte livmodertappen mogen så vägra igångsättning....för då är risken väldigt stor för kejsarsnitt........ Något jag själv ångrar att jag inte sa till om.... Kram Solde, massage låter härligt. Heidis, du är för bra för att ha den positionen du har i företaget, betydligt högre upp skulle du vara. Pallar du vara egenföretagare? Vill gärna leka men i morgon kan vi inte. Men gärna ngn gång snart. Klockis, vadå bli äldre? Klockan stannar väl för alla i 30 års åldern? Amningen funkar så där...... Fasar ut den nu.....vartannat mål blir flaska, fick sova två h i natt, var hysterisk, nästan iallafall, i morse o lämpade över lillfisen t maken o marcherade in o sov sen i tre h. Han har fått ett halvt mål gröt de senaste tre kvällarna, ska testa att skippa det i dag o hoppas på att han sover bättre......"drömmer om 4 h sovpass" till er alla

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2013-01-11 15:33:16 följande:
    Han har fått ett halvt mål gröt de senaste tre kvällarna, ska testa att skippa det i dag o hoppas på att han sover bättre......"drömmer om 4 h sovpass" till er alla
    Jag fattar inte. Ska han inte få någon mat ikväll och då ska han sova bättre??? Eller är jag helt dum i huvudet oh inte kan läsa vad du menar? *pantad*

EA, påminn mig, varför är det nuigen så att ivf:are inte får gå över mer? Det har jag förträngt.

-Jag HAR räknat lite matte nu, bara pausar lite (för att sno åt mig gömt godis ur skåpet som råkar finnas alldeles där datorn står...)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Efter mätningar med matematiklinjalen kan jag meddela att det hittills kommit 21 cm snö sedan igår och 17 av dem har fallit sedan kl 08 i morse. De sa på nyheterna att "det kan lokalt komma uppåt någon decimeter snö under  kommande dygnet." Det är ett halvt dygn kvar tills 08 imorgonbitti och det har redan kommit  50% mer än de sa på den här första halvan. Det ser inte ut att vara i närheten av att avta heller, så jag undrar vad jag kan mäta imorgon...Förvånad

• Ninnnis

Fru E, så var det inte för oss. Jag hade fått gå över tre veckor som alla andra gravida i Skåne. Om allt annat är normalt vill säga, men ingen speciell hänsyn togs till ivf:en. Har inte hört något om det denna gången heller.

• Ninnnis

Nu ligger jag i sängen. maken kom nyss hem och han och mini är där nere. Skjuts nog försöka sova någon timme, annars blir det nog inget packat ikväll överhuvudtaget.

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-01-11 16:55:10 följande:
    Nu ligger jag i sängen. maken kom nyss hem och han och mini är där nere.
    BRA! Och nu stannar du där, unless someone in your house (-or your house-) is on fire!!!
    Alla andra klarar sig utmärkt utan dig (en stund). Men du klarar dig inte utan dig. Ligg still!

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2013-01-11 16:57:07 följande:
    Blommis: han ammas o får ersättning på flaska. Ojojoj med snö!
    Jahaaa, men vart kommer gröten in i bilden då?
    Ännu mer förvirrad...
  • passionsblomman

Nu har jag räknat mitt beting klart. Är framme vid kapitlets test. Då är frågan: Ska jag (som jag brukar) vänta minst till nästa dag 8eller efter helgen) och göra testet, för att få extra bevis för att jag kan. Jo för, om ja räknar testet rätt fast jag låtit talen vila i flera dagar, anser jag att det borde betyda att jag typ kan själva grejen ganska bra.

Om jag å andra sidan räknar det genast, så har jag allt så nyrepeterat i huvudet, att risken finns att jag egentligen bara kan det just nu,dvs egetnligen inte alls, eftrsom kunskap bara är riktig kunskap om man kommer ihåg den liksom. Om ni fattar vad jag menar...

Jag vill gärna räkna matten och ha LÄRT mig den, när jag nu ändå gör den, inte bara beta av talen utan att något fastnar.

Fast, eftersom jag ska räkna mycket mer framöver, så lär ju repetionstillfällen återkomma...

...jag går ut och skottar lite snö, så får vi se vad jag bestämmer mig för sedan.
    Son och sambo är och spelar innebandy, så jag kan passa på att dra av det värsta av snön från infarten, innan de ska ställa bilen där igen. Tur att det är fluff-snö som kommit, när det nu vräker ner så ohemult mycket!

• Fru E

Ninnis-vik bm visste inte om det heller och verkar vara lite olika men vår vanliga sa det direkt.... Nu får man bara gå över 2 veckor vid vanlig graviditet Blommis-det jag hört är att man vid ivf exakt vet när de blivit till så de behöver inte vara kvar längre än nödvändigt, lite flummigt. Ingis-den 28/12 när de kollade fostervattnet så sa läkaren att tappen var mjuk men vill helst inte bli igångsatt...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård