• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Åh, Ninnis! Så bra! Andas ut. Kram till dig och mini-mini, får man kalla honom det? Det är med mycket kärlek och omtanke?

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-01-10 20:04:50 följande:
    Läkaren tyckte förresten att han är en "normal bebis som ligger på den mindre skalan", snarare än en väldig liten bebis. Det tyckte vi lät betydligt bättre
    HURRA!!! Skrattande

*lättad*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Lättad är jag också över att vi kom hela hem. Det är omigen snöoväder och vi hade dragit iväg mot handbollsträningen innan jag fattade hur illa det var på väg att bli. Jag är så RÄDD när jag måste köra i snörök och virvlande lovikavantar, kastvindar och drivbildning-man ser inte ett skit och halt som såpa är det dessutom när ösregnet inatt frös. Blankis med nysnö ovanpå. Jättespännande. Rynkar på näsan

Fast jag har fyndat frukt och grönt på Coops med mera-erbjudande denna vecka, så i skafferiet står två fulla kassar med nyttigheter som ska josas och mixas till juice och smoothies så det står härliga till. Om ni inte har passat på-se till att göra det!
    Jag tänker pressa grundblandning av tex ingefära, citron, äpple, selleri och gurka samt en  röd variant ingefära citron, grape, apelsin och morot samt ananas, frysa in och sedan använda antingen som juice, eller mixa med mjukare frukter som avocado, kiwi och lite ruccola i den gröna, och frysta jordgubbar/hallon i den röda. Då blir det vitamiiiiiinbomber! ÄppleÄppleÄpple

• Klockarbol
    Daa skrev 2013-01-07 11:36:18 följande:
    Underbart att få läsa att Lappis har blivit mamma. Jag hör till den genuint intresserade skaran som gärna vill höra mer. Jag har tänkt på dem.
    Jag med! Har tänkt så mycket på Lappis och hur det har gått med allt!

Grattis på Dagen i efterskott allra finaste Blomman! {#emotions_dlg.flower}

I dag fyller Äldsta 21 så i kväll blir det restaurangbesök Glad 
    Visst är det väl märkligt att barnen hela tiden blir äldre men inte jag? Tungan ute
  • passionsblomman
    Klockarbol skrev 2013-01-11 08:48:57 följande:
    Grattis på Dagen i efterskott allra finaste Blomman! {#emotions_dlg.flower}

Visst är det väl märkligt att barnen hela tiden blir äldre men inte jag? Tungan ute
    Tack!
    Och vaddå? Visst är väl tid relativ? inte exakt eller? Tyst
  • Soldemor
    Klockarbol skrev 2013-01-11 08:48:57 följande:
    Det är en lag som styr sådant där, som helt klart övergår vårt jordiska förstånd!
  • passionsblomman

Idag är det snökanoner och varningar här igen. Det snöar så man knappt ser ut genom fönstret vissa stunder, för att lugna sig och sedan yra igång igen. jag har valt att inte riskera liv och lem i detta, utan rknar min matte hemma idag. Jag ska bara morgonprata med er lite först över kaffet Kaffe sedan sätter jag igång...

• Soldemor

Hu Blommis! Tänkte på dig när jag såg väderprognoserna på tv, och ni skall tydligen få ännu mer lovikkavantar! Håll dig hemma om möjligt!

I går mailade jag personligt brev och meritförteckning till det där företaget. IIIhhh vad det kändes läskigt och spännande (jag är uppenbart lättroad...) och general managern (typ vd?) svarade och tackade för mitt trevliga brev. Nu får vi invänta att de skall komma fram till rekryteringsdags, så får vi se då, hoppas, hoppas, hoppas!

Eftersom jag är så förvirrad så vet jag inte om jag sagt det, men chefen har inte haft någon begravning sedan i septmber, medan jag begraver varje vecka. Är det konstigt att jag är lite trött så där?

Nej, nu skall vi inte gnälla utan förbereda för rockmässan på söndag och sedan är det begravning kl 13. Och sedan åker jag hem, så det så! Ledig i morgon men jobbar söndag-fredag. Skall ev försöka gå på lite zumba ikväll om jag orkar. Är grymt trött av peniciliinet.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård