• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Tycker att det är bra argument för mini-E att komma idag! Vem är sambandscentral denna ggn? Tyckte väl att det var lite skumt med BMbesök en lördag. Nu är vardagen tillbaka hos många. Jag har inte avgett något nyårslöften men jag har en plan för detta året.... Men det får jag ta om en stund för nu är det matade här. Kram

• Daa

Ninnis: så jobbigt med oron. Den kan vara väldigt svår att tänka bort. *kramar om* Jag hoppas och tror att allt är väl med lillebror.

*vinkar till Heloise*

Fru E: rapport?

Åååh, vad det är spännande och härligt att ni snart ska få träffa lillebror! Hjärta

Ingis: ser fram emot att få höra om din plan för året.

Underbart att få läsa att Lappis har blivit mamma. Jag hör till den genuint intresserade skaran som gärna vill höra mer. Jag har tänkt på dem.

• Ninnnis
    Daa skrev 2013-01-07 11:36:18 följande:
    Underbart att få läsa att Lappis har blivit mamma. Jag hör till den genuint intresserade skaran som gärna vill höra mer. Jag har tänkt på dem.
    Jag också!
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2013-01-07 11:06:19 följande:
    Tycker att det är bra argument för mini-E att komma idag! Vem är sambandscentral denna ggn?  
    Jag kan vara sambandcentral om du vill, Fru E
  • Ninnnis

Tack alla för stöd och pepp. Det känns bättre nu när det har gått några dagar. Planen är att prata med BM på onsdag och sedan invänta nästa UL, om det inte händer något oförutsett innan. Själva storleken på Pyret bekymrar mig egentligen inte i sig, men det där med navelsträngen kändes lite oroväckande. Men jag tror att jag klarar att inte oroa mig för mycket. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar tills vi vet. på er! 

• Daa

Ninnis, jag tror på dig. Att du klarar av att inte oroa dig för mycket. Du har gjort det förut.

• Ninnnis
    Daa skrev 2013-01-07 12:06:44 följande:

Ninnis, jag tror på dig. Att du klarar av att inte oroa dig för mycket. Du har gjort det förut.

Tack, fina du! Hjärta 
  • lanovia 08

En hel vecka har gått på det nya året utan att jag har skrivit något. Så vinka och önskar alla ett gott 2013. Kram!!

• lanovia 08

Fru E lycka till nu när det närmar sig! Nu måste du skriva Järvsö varje dag tills lillebror tittar ut.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård