• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Klockis, det är förresten extra kul att du råkar vara inloggad just när jag sitter och väntar på att min sega dator ska koppla upp och tänker "hoppas Klockarbol snart syns till, det vore kul att läsa något av hennes roliga inlägg" och så ÄR du här!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

Så skönt med en vettig läkare och goda besked Ninnis!

Mycket jag vill kommentera men tiden räcker inte så istället får det bli en KRAM till er alla!

På torsdag nästa vecka (första dagen efter betänketiden) tänker jag promenera iväg till tingsrätten och lämna in papper så skilsmässan blir definitiv!
    Å när bekräftelsen kommer och jag har första bästa barnlediga stund då tänker jag ha en liten ritual där jag under högtidliga former tänker bränna vigselbeviset. Sådetså!
    (Typ, ett litet steg mot avslut men ett ointressant steg för mänskligheten Skrattande)

• Klockarbol

Håller alla tummar för dig Solde! Du har verkligen gjort dig förtjänt av en annan arbetsplats nu!

passionsblomman skrev 2013-01-11 09:04:52 följande:
    Klockis, det är förresten extra kul att du råkar vara inloggad just när jag sitter och väntar på att min sega dator ska koppla upp och tänker "hoppas Klockarbol snart syns till, det vore kul att läsa något av hennes roliga inlägg" och så ÄR du här!
    Tack Hjärta
    Fast jag måste logga av nu tyvärr.

Håller i allra högsta grad med om att nu får det räcka med läskigt väder att köra i! Jag är så himla less på att sitta i bilen och vara rädd Rynkar på näsan

Puss på er!
  • Soldemor

Här är en till som inte vill köra i hemskt väder! Får jag det andra jobbet kan jag gå eller cykla!

• Hvidbrud

Godermorgon!
    Har laddat med kaffeKaffe och radion på på kontoret. Nu tänkte jag sitta här en liten stund innan plikterna ropar för högt för att bli ignorerade...
    Idag kommer det folk till hotellet. Här har varit ganska öde sen jul, så jag måste gå igenom alla bokade rumm för att se att det inte har samlats allt för mycket damm. Vill egntligen moppsa migObestämd och strunta i det, eftersom de inte vill behålla oss, men- jag tycker ju att det är roligt att fixa och ställa i ordning och känna mig stolt över det jag görOskyldig, så att sitta här lite i kombination med att göra bra ifrån mig, tycker jag är en bra kombination Skrattande .

usch för att ut och köra i snöstorm, Blommis. Jag förstår din vånda. Särskilt med andras ungar i bilen. För mig räcker det att cykla i snöslasket för att jag ska få nog och hela min själ ropar efter små knoppar och rodnande soluppgångar. hav av skiller och fågelkviter, men tänker jag förmycket på det jag önskar blir jag bara olycklig, så det blir att stänga av- och bvara här. Njuta av öööööh, öööh, vad var det nu... Jo, inga kliande myggbett eller surrande flugor på natten. Känslan av att överlista kylan när jag drar på mig min "päls"hjälm och stängrer skönaste vinterjackan. Hur det river i kinderna när jag cyklar fort, framåt på raksträckan. Glädjen att få krama ungarna när jag är trött.

Jag har uppenbart blivit en slags moralens väktare i detta företaget jag är anstäld i. På min tidigare arbetsplats, dit jag ska tillbaks igen, har husfrun tydligen fått "makt-sjukan". Då blir jag ditskickad för att "spionera", eller ha "positivt inflytande" eller "prata henne tillrätta". Tycker att om de inte har hittat en ledare som kan leda med en human ledarstil, så får de ju bytas ut på stuts! Pang på en gång innan de hinner göra större skada.
    Så, jag tänker tala från hjärtat från början. Från levern eller gallan om det skulle krävas, men jag finenr mig inte i att mina kolleger blir behandlade utan respekt. Det gör jag bara inte.
    Oj, nu blev jag lite eldig här!

Klockis: tycker att det låter bra att ha en ceremoni vid avslutandet. Att låta det som var bundet i vigselbeviset, frigöras och komma ut i kretsloppet igen. Frigöra dig och gå stark framåt. heja dig! och grattis till älsta!

Jag ska få brillor. Men det är inte för att jag har blivit äldre. det är som sagt av de kloka, bara de andra

Nä, plikten kallar!

Kram alla godbitar!

Åh, Lanovia: så underbart med T! Hjärta  Hur är det med A? frisk? Och E?

Ninnis: Kram idag igen!

Ingis-pingis: Gulleungar du har! Så underbart det låter. (ja, jag vet att allt har två sidor... ) Men de där ögonblicken! Åh! Går det bra med amningen på natten fortfarande?

Någon som vill leka i morgon? 

• Soldemor

Oh, leka hade varit kul, men enda lediga dagen så jag har typ tretttiusen saker att göra. Och mitt i allt skall jag faktiskt unna mig lite GGGGGGGGGGGG (Obs: rebus)

• passionsblomman

Så, nu är det såpass avröjt i köket att jag strax kan sätta mig med mina böcker vid köksbordet. Det blir bra.

Hvidis, om de nu tycker du har bra inflytande, så borde de se till att befordra dig ännu mer och sätta det bra inflytandet på rätt plats från början så att säga. Tycker jag. Två bra saker till med årstiden : Semlor. Varm Choklad med vispgrädde och en skvätt rom. Bra säsong för goda citrusfrukter och kiwi. Fågelskådning på nära håll via fågelborden. Elda i öppna spisen. Barn som leker i snö. Längdskidor (på TV alltså) skidskytte och slalom. Tv-soffa och filmkvällar.

Se där, jag fick visst dit några fler än två saker ser jag.

• Soldemor

Blommis: Det där lät bra, och dessutom dina juiceplaner. Köpte en juicemaskin men den var nog inte av jättebra kvalisort, alt att maken körde den för hårt, men den la liksom bara av efter första försöket och så luktade det bränt. Öhh, jag som var så sugen på morotsjuice!

• Hvidbrud

Håller med du blommis! Kyss

När är det man "får" börja äta semlor förresten? 

Jag älskar varm choklad med vispgrädde! men inte min mage... Den slår helt knut på sig själv. Vid närmre eftertanke så, efter J kör på laktosfri kost och vi andra också i den vevan, så har min mage också blivit bättre! Hmm. Ska jag våga köra en varmchoklad med grädde på laktosfritt månne... Åh... gud så mysigt! kokt på den goda ekologiska kakaon som står hemma i skåpet...

Solde: glömde ju säga att det låter spännande med nya karriärstänket och ggggg är ju underbart! I framtiden, om jag väljer att starta eget igen, får du ta och komma till mi! Så det så Flört 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård