• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Hejja EA!!!! Voj, voj så spännande Daa; skit å för magsjuka. Nappar åt mig en våffla.Jag har bakat hela j-a dagen till min stora tös som fyller 10 på måndag. Mamma ligger på lassa så jag ränner dit också med jämna mellanrum. Och INgis; radbrytninarna försvann för mig iom Windows 8.                

• start september

Och MSW, tack för omtanke angående den eventuella trean. Läkarbesök avklarat och jag får samma medicinering som sist i allafall. Sen tror jag vi väntar ett par månader med försök, magkänslan säger det. Men sen får det nog bära eller brista! Du har ju många år på dig att känna efter om det ska vara en till, man behöver ju inte ha så bråttom när man är lite yngre!

• Fru E

Klockan 23.38 kom en luten lillebror till världwn. 3940 gr och 54 cm. Allt gick bra och han kom med sugklocka, endast ett litet klipp för mic

• Im yours

Hej på er!
    Här är det maximerat med fullt upp hela tiden .......... tänker att då jag får min journalist-examen så ska jag minsann dra till Palma stad på Mallis och bara sova och svälja en och annan paraplydrink Fick ju diagnosen väldigt högt blodtryck för ca ett år sedan, så igår fick jag lov att välja inne och ligga platt hela dagen då det snurrade rejält ....... aningens surt då det egentligen skulle firas att vår klassens) första tidning tryckes onsdagnatt osv osv i all oändlighet.

Satt och fikade med vår kursansvarige i fredags och han berättade då att det nu ringer folk som ska söka och ev bli en JOUR60 till hösten. Typ, jag bor i Katrineholm och ska jobba heltid - Men jag kan väl ändå hinna plugga till jurnalist på ett år? Började nästan skratta så där hysteriskt ........... phuuuuuuuuuu.

But what the fuck - Inte mitt problem. Har skrivit två tentor mellan lucia och trettondagen, artiklar, varit på rättegång, letat i diariér hos kommun, länsstyrelse och liknande efter NYHETER. Fasiken ibland känns det faktiskt som om jag ser nyheter i mycket nuförtiden ........ redan arbetsskadad eller?? Vi har i alla fall gjort vår första redaktionsövning, och därmed är första tidningen klar. RAKBLADET- Tidningen med de vassaste nyheterna. Lite fyndigt namn

Har oxå fått praktikplats på Sundsvalls Tidning, vilket sägs vara en guldplats, to die for Tja, chefen verkar bra, det jobbas på bra där och lokalerna är typiskt tidningsgörar-aktiga. Från den 4 feb - 31 maj ska jag alltså vara hos dem. Jag längtar ........ blir riktigt riktigt kul att komma ut i verkligheten. Har skrivit två artiklar till "klasstidningarna", och gjorde en exklusiv intervju i fredags som jag inte får berätta om förrän möjligen torsdag då vår 2.a och sista tidning kommer från tryckeriet. Försöker oxå få ackreditering till Formexmässan nästa helg, så det kan bli en tur till Stockholm fred-månd. Tänkte försöka låna med mig en fin dyr kamera från universitetet och ta lite bilder därifrån. Som journalist på 2013-talet ska man helst kunna allt, (skriva, fota och webba).

Vi har -21 grader och mycket snö här i Sundsvall. Mår bättre idag ...... så kanske tar jag en promenad fullt eskimåklädd då alltså

Grattis i efterskott Blomman, och samma till er som fått barn och lycka till de som ska få barn. Till alla övriga önskar jag oxå det allra, allra bästa av allt.

Så här stora har mina barnbarn blivit! Kramar från mig till alla i tråden.

• Heloise

Åh vad underbart att höra Ea! En liten lillebror , alla friska och allt gick bra! Bättre kan det inte bli Ett stort grattis till er alla tre!

• Daa

Lillebror är här!

GRATTISGRATTIS hela fina familjen E! Underbart att höra!

• passionsblomman

HURRA och TACK Gode Gud och GRATTIS EA!!!

Välkommen lille lillebror-nu du, nu börjar det! Ditt Äventyr.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

Åhh! Äääääääntligen är er lille påg här! Stort grattis till er alla tre! Skönt att höra att ni mår bra! "Toppar underbara nyheter med en ljuvlig våfflor"

• Ninnnis

Grattis grattis grattis här också, Fru E! Tänk att er efterlängtade bebis äntligen är här!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård