• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Tack alla underbara för eran omtanke, den betyder något så oroligt mycket o hjälper mig orka lite till.

• lanovia 08

Klockarbol, ditt ärkeas verkar ju inte ha alla höns hemma, eller indianer i båten...

• lanovia 08

Imorgon ska vi ha 1-års kalas här. Tante är överlycklig över att få en chans att fira något av barnens födelsedagar. Hon har tydligen bakat en bamsetårta o gått in för detta med hela sin själ.

Jag kan inte fatta att det är dags för 1-års kalas. Snart 1 år sedan vår lille marodör (ja han förtjänar det namnet :-P) tog sit första andetag. Ett år av massa sjukdom o sjukhus men också av kärlek, glädje, bus, gråt, slit, sömnlöshet, kärlek, kärlek, glädje, mys. Gud vad fort det går.

• Hvidbrud

Lanovia: jo, jag tittade in och istället för din vanliga bild var där en stor grön smiley Nästa gång var det samma som nu.... Konstigt! Någon annan som såg den också?

• Ankan80

Tackar så mycket för gratulationerna.
    Jösses vad lite tid man fick helt plötsligt

Har inte kunnat kolla tråden förrän nu
    Trevlig advent på er alla!
    Maken lyckades putsa alla fönsterna idag så man kan se ut igen. Jag skulle ju gjort det innan snäckan kom, men det hann jag aldrig  

• MSW

Men visst är det så att kyrkan firar nytt år vid advent?

Lanovia: låter som det är ett jobbigt beslut ni bearbetar..

Här är vi precis tillfrisknande från en dos magsjuka som drabbade hela familjen..

• passionsblomman

Lite rykande adventskaffe och ett litet ljus till tråden idag!

KaffeKaffeHjärta KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  KaffeKaffeHjärta  

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Så fint!
    Glad advent! Här har vi hängt upp min fina julstjärna och gammel-mormors mors julbonad, adventsljuset är tänt och snart ska det lukta glögg i hela huset... Kom då julen! Nu är det dags!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård