• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Klockarbol

*tittar på väderprognosen*

Å mer snö och halkiga vägar blir det vad det verkar Rynkar på näsan
    Kombon sliriga vägar och en bakbroms som ligger på är en jättedålig kombo tycker jag.
    Bilprovningen tyckte att en anliggande broms med nedslita bromsbelägg var ganska dåligt rent generellt. Hål i ljuddämparen och mer rost än plåt på ett vitalt ställe var inte heller så populärt.

Fast det som är bra med snö är att det inte regnar in på övervåningen förren snön smälter Glad
    Åsså är det lite fint ute och framförallt så blir det ljusare!

• Klockarbol

Lanovia - fy för ständig sjuka! Vilket himla oflyt ni har i år. Jag håller tummar och tår för att ni får vara pigga i jul Kyss

Blommis - Jag är så impad (och nästan men bara nästan inspirerad) av din målmedvetenhet med matten!
    Fönster putsas inte här heller, fast jag skyller på att jag har englasfönster med innanfönster så de får sig en högst symbolisk avtorkning när de sätts in på hösten.
    Julgardinerna sitter kvar sen förra julen så de tänkte jag ta ut och skaka lite Nån av undulaterna har fö gnagit små hål i vardagsrumsgardinen så egentlligen är det ju en annan gardin där nu, Min julgardin har ju blivit en spetsgardinWannaBe!

Syrinx - Jag är smått impad av att du överhuvudtaget har lyckats stå upp med sådana blodvärden! Järndropp är effektivt men det går så himla hårt åt blodkärlen där de sätter droppet. Tyckte att det sved som f-n i ett par veckor efter att jag fått järndropp när Yngsta föddes (snitt).

• Klockarbol

Nä Go'vänner, nu är jag så trött att jag inte orkar gå å lägga mig.

Pöss på er och kör försiktigt när ni ska ut på vägarna <3

• passionsblomman
    Klockarbol skrev 2012-11-29 23:31:15 följande:
    Förresten, vet nån var man rapporterat snusk man fått i sin inkorg här på BT?

Mycket har jag fått i min brevlåda, men inte snusk-än så länge.

Du mailar supporten:  

support@brollopstorget.se  och påtalar problemet.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Hej!

Här kör det på för fullt, med fler dop och begravningar, och dessutom nya ordningar för alla typer av gudstjänster, som skall provas ett år med start på söndag. Plötsligt har man inte stenkoll på exempelvis begravningsordningen. Det blir ju bra, men allt tar såå himla mycket mer tid och så skall man förklara det här för begavningsbyråerna också...

Var på aerobic igår och provkörde ny rosa sport-bh, gick superfenomenalt! Ja, med bh-n ialla fall, kondisen var väl inte riktigt i superform.

Maken har fått en knäpp, fast en positiv sådan! Han slutar ju jobba idag och får ett presentkort som tack, och han har valt att få det på nya köpcentrat Emporia utanför Malmö - i Gerry Weber-butiken! Fina, tyska kläder - för kvinnor! Jag tackar och bockar. Kanske han tror att jag inte kommer att prata så mycket om kattungar då? Ha ha (ont skratt)

Nu skall jag strax på syföreningsjulauktion - en seg historia som håller på till typ 23 ikväll. Nåja, ledig i morgon.

Gott nytt år på er alla! Nu skriver jag nog inget före tisdag, men jag tänker på er och försöker hålla mig uppdaterad i telefonen (fick lära mig igår hur man hittar smileysarna och där finns hur många jättesöta som helst!)

• lanovia 08
    Soldemor skrev 2012-11-30 17:19:12 följande:

Gott nytt år på er alla! Nu skriver jag nog inget före tisdag, men jag tänker på er och försöker hålla mig uppdaterad i telefonen (fick lära mig igår hur man hittar smileysarna och där finns hur många jättesöta som helst!)

Du vet väl om att det inte är nyår innan tisdag?
  • lanovia 08
    Hvidbrud skrev 2012-11-30 16:15:20 följande:
    Lanovia: det vill jag lova var en glad gubbe!!
    ???
  • lanovia 08

Vi är kvar i Oslo. Har det väldigt lugn o skönt. Gör det som faller oss in, umgås med makens faster (som avgudar våra barn), tar det lugnt, leker, går, smälter vårat beslut.

Idag är första dagen denna veckan som mina tårar inte sprutat. Inte tänker jag lura mig själv till att jag accepterat det för det. Men man får lite distans till problemet när man befinner sig en bit bort

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård