• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Från vattkoppor till Blå stjärnan med hunden och sedan en E som spytt iväll. Alltså just nu är jag less o energilös. ESover gott nu. Hoppas hon spytt klart o bara ätit ngt dåligt. Nu gnäller jag med feta bokstäver. Men det räcker ta mig tusan nu!!!!!

• Ninnnis

Nej men Lanovia! Jag håller helt med om att det räcker för er nu. Stor kram och krya på både T och E. Det går tydligen magsjuka på A's dagis (en flicka hade kräkts och blivit hämtad igår) men jag hoppas vi klarar oss.

• passionsblomman

Godmorgon Ninnis!

Och tack för kramen igår-den behövdes.

Jag fick en av min goa son också, som ju är full av empati.
    Min ohängde karl däremot, var för trög för att fatta själv att när folk känner sig sådär ska de bli kramade utan uppmaning. För de hjälper faktiskt, de där kramarna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Strax ska vi iväg och ha föräldramatch, prisutdelning och seriesegerfika med fotbollskillarna. Jag är bara sisådär halvvaken än, så jag hoppas på kaffets magi genom kroppen. Kaffe

• passionsblomman

Lanovia, apropå att kramar hjälper, så har du en rejäl här:

#===== =====#
                 KRAAAAAAAM

• passionsblomman

Idag börjar Vinterstudion med André Pops och alla roliga batajer som ska gå av stapeln därute i skidspåren (har någon någon snö någonstans förresten?).
    Det innebär att striden om TV-apparaten har börjat i Casa Passion. Blompojken ska, i framtiden när vi skrapat ihop så vi kan köpa en större TV, få in den vi har nu i sitt rum. Då kan han ha den som spelskärm till sitt X-box och spela även om hans mamma vill se på skidor.

• Ninnnis

Godmorgon Blommis! Här är en som också har längtat efter vinterstudion. Maken gillar också att titta på skidor och sonen är tack och lov för liten för att protestera Ska du spela föräldramatchen? Goa Blompojken som förstår att mamma behöver en kram

• Ninnnis

Maken ska tillbringa dagen med att sätta upp staket i trädgården så att vi får en liten inhägnad till hundarna. Det ska bli skönt att kunna släppa ut dem i trädgåden en stund utan att behöva hålla koll på dem hela tiden, framför allt när lillebror kommer.

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-11-24 09:09:13 följande:
    Ska du spela föräldramatchen? Goa Blompojken som förstår att mamma behöver en kram
    Absolut inte! Det är ett gäng föräldrar som själva spelat fotboll på hög nivå och den där matchen är inte hälften så mycket på skoj som det kan verka. Jag har ingen som helst dödslängtan, så jag tittar på spektaklet från samma håll som alltid-läktarplats med stark insats i hejjaklacken.

Föräldrarna vann förövrigt. En del mammor muttrade om att man borde fatta att pojkarna måste få vinna. Varför då undrar jag? De är snart 12 år. De har gått helt obesegrade genom hela serien och möter sällan något egentligt motstånd-det är väl jättenyttigt att få stångas lite och känna på hur tufft det också¨kan vara. Varför ska man försöka lura dem att tro att de är överlägsna även vuxna män? De går ju för den delen heller inte på den grejen.
  • Ninnnis

Jag tycker inte heller att man ska låta 12-åringar vinna över sina föräldrar. Men kanske skönt för föräldrarnas stolthet att de vann

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård