• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Åh, jag har gått och kärat ner mig i ett hus... Det ligger på perfekt placering både i hänsyn till mig och barmarna pendlingsmöjligheter... Det har charm och alla rum vi behöver, ett sånt ställa vi kan bli gamla på, som Batman sa. Med jäkla kontantinsats... Vi bor ju i hyreslägenhet nu och det skulle bli billigare att bo i hus, allt inräknat, men men... Drömma är gratis... Nu får vi jobba hårt och spara mycket så vi kan sluta betala hyresvärden en förmögenhet varje år!

• lanovia 08

Ett snabbt hej då jag just nu inte har tomma händer någon längre stund. Kan sammanfatta med.att Nej vi var inte klara med vattkoppor. Båda barnen är jätteprickiga o gnälliga. Inatt har E fått sova med.vantar på för o inte riva sönder sig. Men hon har varit vaken en del pga av kliet. Så blir inget dagis denna vecka. Fördel: vi slioper magsjukan som går där. Nu skriks det här.

• lanovia 08

Hvidis usch o blä för kräkis!! Spännande med husköpartankar istället.

• ingenjörsbruden

Åhh det är så ljuvligt för själen att susa in här o läsa om renoveringar som ger sammandragningar, avancerad matte o underbara maratoninlägg som är  så träffande och kloka, prickiga barn o vilda barn som ska hålla sig lugna, nya tjänster o husköpsdrömmar o så klart lite ärkeas osså.

Är så glad för att ni finns i mitt liv....även om jag inte är så närvarande o skriver så mkt.
    Har full tupp med omläggning av bolån, bankbyte, motion o sjukgymnastik, en sjuk syster, boupptäckning efter pappa (brorsorna fick 110' vars o jag/syrran 30' vars.....rättvist? Orkar inte tjafsa....) o så klart detta toppat med en stundvis troktrotsig 3åring(=strejkande mamma) o en liten glad 2,5 månaders pruttunge som har astronomiska mängder gas i magen=min mage har flyttat 20 cm upp (bärsjal). Som tur är funkar det bra på nätterna (peppar peppar ta i trä).

Blommis: du den där boken behöver du nog inte skriva så mkt på....bara kopiera dina inlägg, flytta runt o justera lite så att det kommer i en röd tråd-följd så är boken klar! PÖSS!

O pöss på er allihopa!

• Ninnnis

Ingisvännen, härligt med ett inlägg från dig, även om du verkar ha fullt upp av inte enbart positiva saker. Stor kram på dig!

• Ninnnis

Et är väl möjligen ingen som har ett sådant här foglossningsbälte? www.nordicare.se/se/bestall/webshop&catid=48&id=46

Jag köpte ett elastiskt bälte utan gördel och jag tycker inte det har någon vidare effekt, dessutom är det inte speciellt bekvämt. Sjukgymnasten tyckte jag skulle ha ett bälte med gördel istället, men det känns lite surt att behöva köpa till fullpris (ca 700 kr) eftersom jag redan har köpt ett.

• Hvidbrud

Åh, nej, tyvärr har jag inget sånt. Bara ett "vanligt" grått elastiskt. Tror att det är ett sånt du redan har.

• Daa

Ninnis: jag har ett! Tror det var storlek medium. Ljuuuvligt tyckte jag att det var. Nu hade jag ju inte så mycket känning av fogarna, utan mer behov av en maghållare, men det fungerar nog bra mot foglossning också. Då kan man sätta det lite lägre.
    Undrar var jag lagt det...

• Hvidbrud

Ingis! Underbart att höra från er! Jag börjar få allvarliga Ingis-abstinenssymtom. Tycker att det är för länge sedan nu! Sen vill jag pussa bebis också......

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård