• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Hvidis, berätta om din nya tjänst!

Som om det var för någon som inte alls vet vad du jobbar med. Alltså, vad kommer dina dagar att bestå i nu och vad innebär det för dig att du går till jobbet?
    Och hur var det nu då-fick du lite mer pröjs eller?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Ja du blommis... Vad gör jag? Jo, jag är arbetsledare över hotelsltädsstaben. Ser till att allt finns och funkar och blir klart i tid. (Hvdis tackar för utmaningen att göra en strukturerad arbetsbeskrivning, det behövs!) Återkommer!

• Daa

Och vilket inlägg det var! Så bra, fint och sant skrivet. (igen: på något sätt, i någon form tycker jag och fler med mig att du ska ägna dig åt skrivande *hjärta*)

passionsblomman skrev 2012-11-17 09:41:32 följande:
    Haha! Där fick ni ett maratoninlägg av gammal hederlig PB-klass så här en lördagförmiddag. SkämsTungan uteCool
  • Daa

Håller med helt och fullt!

Hvidbrud skrev 2012-11-17 09:08:55 följande:
    Lanovia: du skulle bra våååga sluta skriva! Hur skulle vi då kunna dela din sorg och din glädje? Shittpomfritt, ni har ju verkligen en tung tid bakom er, vi känner dig Lanovia och vi VET att mammalivet ibland kan vara skitjobbigt, även utan astma och sjukdomar på löpande band- men man får ju det lilla magiska ögonblicket ibland som gör att allt är värt att kämpa för. Eller? Så gnäll du gumman, så kramas vi och tänker på er och gläds med er när Tess äter sin nya mat! Hurra!!!
    För några sidor sedan skrev du något om att ni kanske skulle låta hunden sitta med er vid bordet (minns inte vilket sammanhang det var, men det var som svar på någons inlägg). Vilken ljuvlig bild jag såg framför mig: hela familjen Lanovia kring bordet och så T, som lydigt sitter på sin stol, tittar på maten och ser sådär ivrig ut som T-hundar kan göra. Klappa henne från mig, förresten.
  • Daa

Så spännande, Hvidis. Jag hör gärna också mer om din tjänst.

Hvidbrud skrev 2012-11-17 12:51:52 följande:
    Ja du blommis... Vad gör jag? Jo, jag är arbetsledare över hotelsltädsstaben. Ser till att allt finns och funkar och blir klart i tid. (Hvdis tackar för utmaningen att göra en strukturerad arbetsbeskrivning, det behövs!) Återkommer!
  • Daa

*fniss* Det där har någon fått till riktigt bra.

passionsblomman skrev 2012-11-16 22:20:10 följande:
    Jag vidarebefordarar ett gott skratt jag fick i ett mail av Aleta ikväll:

">

" target="_blank">

He he!

Annars har jag datorförbud ikväl efter massage-jag tänker inte sitta och spänna tillbaka skit hon nyss börjat lossa. Nej, viiiila och slappna aaaaaav!

Fridens!
  • Daa

Själv undrade jag om man kunde vara säker på att alla får och hönor hade alla benen i behåll...

Norrskensflamman skrev 2012-11-15 08:15:01 följande:
    Musikern inflikade dock att det beror ju på om Greta också har näbb...
  • Daa

Flamman och Tinker: jag trodde att jag inte längre kunde bli förvånad och beklämd över vad ärkeas kan hitta på för att förstöra och försvåra och förgifta. Mina tankar kolliderar och skulle nog låta något såhär i tal: mäh vaf de hur va mähvaärdeförfelpåfolk?!

Nej, jag kan inte förstå hur de fungerar.

En massa kramar och applåder till er som försöker göra det bästa av situationen.

• lanovia 08

Mina älskade vänner, jsg kommer inte sluta skriva här för jag behöver er. Men jag känner att året sedan A föddes har mina inlägg blivit tjatiga. O jag tycker synd om er. jag känner mig patetisk när kag loggar in o talar om at nu är vi fottfarandr sjuka har bara but ut sjukdommen. Just nu är vi dock relativt friska. O T har ätit med stor glädje idag också o precis så mkt som hon borde.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård