• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx

OJ, vilken uppsats! Förlåt för det hemskt egocentrerade och deppiga inlägget! 

En väldigt trevlig sak - vi har en liten buskisse här hemma! Världens busigaste och gosigaste lillkille, halvskogis/halvperser, som vi hoppas snart kunna komma väl överens med vår gamla dam. Såhär efter en knapp vecka är det betydligt bättre än innan, så vi har gott hopp om att det ska bli riktigt bra! Hon ger honom fortfarande rejäla snytingar emellanåt, men tidigare i eftermiddags låg de båda i soffan med bara ett par decimeter emellan sig. Hjärta  Jag ska se om jag kan lyckas fånga den lille virvelvinden på bild och lägga upp i mitt galleri om en stund...

• Syrinx

Blomman - mamelucker är verkligen underbart gosigt. Finns få plagg som gör en så varm och go! Jag vet att Lindex har, och alla tantunderklädesaffärer förstås. Mamelucker + raggsockor + handledsvärmare + sjal om halsen = varm och nöjd!

• passionsblomman

MEN SYRINX!!!!

Herregud vilken omtumlande upplevelse och vilken PISS-höst du har haft och vilken TUR att dina föräldrar skickade iväg dig och att du lydde och att det inte var något så vidrigt som leukemi, men vad BRA att de fortsätter kolla allt! Hjälp vad läskigt när de var sådär angelägna om att du skulle åka in genast!

Tack för att du tog dig tid att berätta-jag vill VERKLIGEN få höra hur allt utvecklar sig-man blir ju helt orolig för dig ju!
    Gu vad jag skriker, men jag blir lite ifrån mig här!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Syrinx då! Herre min je! Hur har du det nu då? Känner du någon skillnad ännu? Massor av krya på dig kramar! Usch vilken skräckis!

• Hvidbrud

På tal om brist, så försökte jag fråga dig, blommis, igår, innan hela inlägget försvann, om du har prövat att ta magnesiumtilskott för huvudvärk och onda leder? Min syster lider av huvudvärken från fajjdieiwujdksldk och hennes läkare (i Schweiz) har vänt ut och in på henne för att hitta vad som felar- det sista har varit att det skulle vara magnesiumbrist. Hon skulle börja med normal dos och öka med en pilla varje dag till hon fick lös mage och gå ner en pilla då och ta den dosen och se vad som händer. Att hon, min skeptiska syster, fått rättat nackkotor och provar kinesisk medicin samtidigt är ju jättebra. Jag hoppas så att det hjälper. Huvudvärk e inge roligt...

• Hvidbrud

Här har vi korkat upp en flaska quinta do cotto 2005, från vingården i Portugal som vi bodde på på vår bröllopsresa.... Fast maken somnade visst vid nattningen av smågluttarna för jag kan allt höra hans snarkningar Äh, jag kan allt ta ett glas till i sällskap av er här på BT...

• Norrskensflamman

Men Syrinx!!!   Voj, voj... Inte konstigt alls att du varit så trött. Väldigt konstigt att du ens stått på benen skulle jag vilja säga. Skönt att du är under kontroll nu, vännen. Och ♥ ♥ en liten kattkille Vill gärna se bild!Men Blomman, din skräckfärd fick mig att darra i knävecken! och så skickar jag en pisksnärt i röven på din käre sambo... Han ska vara rädd om dig, så det så!!!Grattis Hvidisen till jubiléet! Jag kan dela vinaren med dig om nu maken somna Lanovia: KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!! Ni har sedan länge passerat gränsen för vad som är lagligt att man ska behöva utstå som småbarnsfamilj...Kan meddela att konserten Änglarnas tid med Magnus Carlsson var en höjdare. Har inte varit så där jätteförtjust i honom innan... JO, alltså jag har alltid tyckt att han har fin röst, men JESUS!!! Han började ju sjunga i kyrkokör och när han använder sin "skolade" röst... Wow!!! Ave Maria var en riktig ståpälsare Och Knoll och Tott skötte sig bra. De fick både autograf och fotograferas med honom. Ni som har Facebook har nog sett där, annars så har jag sms:at bild (suddig) till några. Blommis, får du mina sms??? Eller har jag ett gammalt nummer?Imorgon funderar jag på att gå på Sofia Liljas produktion "Best of Idols" här i stan, med Artist- och musikerlinjens elever. Ville först ta med mig mina småtjejer, men det blir för sent för dem. Är det egostiskt att gå själv På torsdag har vi kör- o gospelkväll med Sofia Lilja, ska bli sååå kul. Hon är en så underbart varm och inspirerande person!                          

• Norrskensflamman

T:s nacke är okej. Fortfarande ömt men hon är i full gång. Pojkens mamma ringde hem i helgen och frågade hur det var med henne. Skönt att det gick bra iaf. Hade kunnat gå mycket illa!    

• Soldemor

Hej alla!

Tyckte att det var dags att vara lite solidarisk med alla som varit sjuka här, så jag fick en rejäl förkylning med hög feber, så pass att jag fick stanna hemma två dagar och ligga i sängen, orkade ingenting. Men Amarettto och Soldis tyckte det var jättemysigt med sällskap i sängen. Nu har jag tagit mig tillbaka till jobbet, och eftersom jag inte har uppfostrat gosedjuren i mina fåtöljer på jobbet att göra mina saker, så har jag typ tusen och grejer framför mig. Advent på söndag, lucia och annat smått och gott. Är ganska seg fortfarande, men det går.

Har en ny telefon också, och vi är väl inte de bästa vänner än, så jag har inte kunnat hänga med här (och datorn hemma vill ju inte samarbeta speciellt mycket). Så jag arbetar på att uppdatera mig här.

I går så ordnade maken biljetter till Spök på Cirkus i Stockholm hösten 2013. Fin 50-årspresent!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård