• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-11-09 22:01:40 följande:
    Blommis, !
    Ja! Man kan verkligen bli precis så där lila och skallig bara man tänker på det!
    Huga!

Min sambos familj var förresten med om något mmycket liknande:

Far i huset byggde själv sitt hus. Han skulle lägga tegel den aktuella dagen. Med föresatsen att gör just detta, går han över taknocken med några tegelpannor i nävarna.
    Nerifrån gräsmattan hör han ett försiktigt rop, sneglar bakåt och upptäcker att bakom honom travar på ett litet men glatt led hans båda söner i vad jag tror var åldrarna 4,5 och 2,5, med en tegelpanna i var näve och beslutsamma steg mot samma mål som pappa.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-11-09 22:02:21 följande:
    Trist med den dåliga godisbilen...
    Mycket. De verkade så lovande i början.
    Jämt ska man behöva bli besviken på kvalitén nuförtiden...
  • lanovia 08

Godmorgon! Halvtolv o har ännu inte ått ur sängen. Barnen o hunden är hos farmor o farfar o vi har sooovit o njutit. Men vad jag har saknat lillgrabben, första gången han är bortlämnad.Det satt långt inne för mig aty låta honom åka med.

• lanovia 08

Blommis starkt av dig att möta mattedemonerna. You go girl!

• lanovia 08

Hvidis, häftigt med jobbet! Vad kul!

• passionsblomman

Kikar in och skickar en extra tanke och en kram till Ingis som har Fars dag utan att kunna gratta pappa. Hur känns det, så här när det gått en liten tid men ändå är så nytt?

• passionsblomman

Pappan i det här huset hade totalt förbisett att det är fars dag, så han blev extra överraskad och glad när vi uppvaktade med bok, trisslottspaket och egen godisburk med hemmagjord etikett.
    Middagsmeny är också erbjuden och planerad, men eftersom Far själv-liksom resten av hushållet-är kraftigt förkyld (ve och fasa, en sjuk far!), så har vi beslutat att skjuta upp vår trerätters middag till en dag då smaklökarna är mer med i matchen. istället kör vi pizza till filmen vi hyrt hem

• Hvidbrud

Pappan i detta huset är helt slut efter att ha passat ungarna hela helgen medan jag jobbade min sista helg... J vägrar somna (eftersom han fick sova länge i eftermiddag...) Han får bli firad en annan dag Min egen pappa har fått skönsång på trlefonsvararen. Han har börjat höra så dåligt, lille gubben, så jag räknar inte med att han hör telefonen.

En av mina tjejer på jobbet började gråta när hon hörde att jag skulle ta över. Av lättnad. Det är stort detta. Jag får sån lust att ge det hela och köra detta som ett integreringsprojekt, få dem att förstå demokrati och egenvärde...

• Soldemor

Heja Hvidis! Så spännande med nya jobbet!

I lördags var vi och såg Henrik Fexeus och jag kan varmt rekommendera hans föreställning för alla som inte sett den! På hans hemsida kan man se var och när han är. Det var en helt magisk och näst intill oförståelig kväll!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård