• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    lanovia 08 skrev 2012-11-07 21:47:59 följande:
    Jaha hinner inte längre nu... forsätter senare eller annan dag. Nu väntar duschen o kvällmat efter en joggingtur.
    Hejja hejja!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Matte var ju SÅÅÅ roligt. Valde till och med till en extra kurs på gymnasiet. *nörd*

• lanovia 08

Fick lite tid över medans äggen kokar.

Vad härligt att Blompojken verkar hänga kunna "se" matten. Gäller bara att han inte blir för lat o tycker det blir tråkigt när det blir mer avancerat.

• lanovia 08

Ninnis vi verkar ha väldigt lika syn på hundar. Jag får nästan allergiska ustlag när hundarna förmänskligas. Jag är upplärd av min far (som absolut inte är någon expert men alltid haft bra ordning på sina hundar), då talar man till hundar på hundars språk.

Sedan har han ibland kanske varit lite väl hård. O när de skaffade en ny hund sa vi till honom att han kanske kunde ta in lite av den "mildare" läran. Tyvärr hamnade han då på en hundkurs där man typ skulle vänta ut att hunden gjorde det du ville. DET kan jag lova att det funkar inte på deras vilda, spralliga och starka hund.

Så nej fram för kommunikation på hundarsvis, men givetvis med MASSA kärlek.

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2012-11-07 08:22:38 följande:
    Precis. Jag älskar mina hundar någon enormt, men de är hundar och varken ska eller kan tillskrivas mänskliga känslor och värderingar. En hund blir tex inte ledsen om den inte får sitta med vid matbordet och äta lagad mat från en tallrik. Den behöver liksom inte det. Däremot behöver de kärlek och sällskap, men det får de allra flesta hundar i vårt land iallafall.
    Vår hund äter ju fortfarande bara ur handen på oss, kanske skulle testa sätta med henne vid middagsbordet.
  • lanovia 08

<3

Fru Bygg skrev 2012-11-07 10:29:39 följande:
    . Lanovia och jag har pratat och stöttat varandra och tack vännen för allt stöd!
  • Norrskensflamman

Matte är skittrist. Jag hatar matte!! Det är därför jag jobbar som ekonom. Då behöver man inte kunna matte. Jag älskar språåååååååååk däremot. Engelska o franskan o spanskan var det som fick MIG att lyfta och känna att det fanns nåt JAG faktiskt var bra på.     

• Norrskensflamman

Jag är småarg ikväll. Och inte bara ikväll. Hela dagen. På ärkeas och deras dumma jävla allierade här i stan. En alldeles särskild Barbieblondin (frun till hans "bästis" här i stan) från samma land som ärkeaset har gjort mig heligt förbannad ikväll. Förbannad för att jag tar åt mig och ens ids lyssna och bry mig om vad hon säger, puckot.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård