• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    MSW skrev 2012-11-07 06:52:58 följande:
    Åh, Cesar Millan gillar jag också! Och när jag kollar på programmet blir jag lite hundsugen, fast jag egentligen inte är hund människa alls! Det blir också väldigt tydligt när man tittar på CM varför en viss hund i min närhet är/beter sig som hon gör! Är man bortskämd, och bortom tvivel den som styr i familjen så är det inte så konstigt att man nafsar efter alla som inte anpassar sig lika mycket efter hennes regler men "hon är inte farlig, hon har ALDRIG bitit någon".. (hrm.. Tydligen ett ämne jag också gick igång på..)
    Exakt! En hund som tror att den är flockledaren i familjen kan bli ganska odräglig. Det finns en anledning att vi tränar på en hundÄGARskola. Det är ägarna som behöver tränas, hundarna är bara en spegelbild av ägarnas ledarskap (eller brist på det samma).
  • Ninnnis
    MSW skrev 2012-11-07 06:52:58 följande:
    Ja det verkar juh som att Obama har tagit hem det! Heja, heja!
    Yey!
  • Ninnnis

Maken är hemma med Mini idag. De sov när jag körde till jobbet så jag väntar på en statusrapport därifrån så jag vet om jag ska förbereda mig på att vara hemma imorgon. Febern hade gått ner till 37,8 igår kväll så jag hoppas det är på bättringsvägen.

• Norrskensflamman

Heloise! Så underbart att höra från dig Saknar dig ♥

Och finaste tjejerna Så underbara dom är!

Number 3, yey!! Heja!!!

Sköööööööööönt när ni får klart med huset. Åh, vad glad jag blir för din skull!

Jobb upp över örona. Susar vidare. Kram o puss alla!

• Fru Bygg

Heloise, vilka underbart söta tjejer du har!
    Du som mamma vet bäst vad som sker med Elise, men tvåårstrotsen är inte att leka med heller.
    E hade inte så mkt tvåårstrots, men NU är det treårstrots så det står härliga till.
    Sen reagerar hon nog också på lillasyster. Det har alltid funkat bra, men nu är ju N helt plötsligt en liten person som går, pratar (lite) och tar uppmärksamhet.

• Fru Bygg

Flamman, är så glad för din skull med M! Du förtjänar allt och jag är så glad över att läsa att du hittat din prins som ser dig för den fantastiska kvinna som du är!
    Hoppas du mår bättre nu (i den nedre regionen)!

• Fru Bygg

Blommis, tycker också att du ska börja skriva! Du har en helt fanastisk förmåga att få ner allt så bra i ord!

• Fru Bygg

Det är jätteskoj att tråden har fått lite liv igen! Jag har varit så dålig på att vara inne och skriva, men jag har följt er och läst iallafall!
    N har varit hostig (bara om nätterna) i snart tre veckor och vi har inte sovit många timmar varje natt. Detta i kombination med att det är full fart på jobbet samt möten, studieresa (med jobbet till Dubai!) så har jag gått på knäna och nästan inte orkat. Lanovia och jag har pratat och stöttat varandra och tack vännen för allt stöd!
    I helgen va det första helgen på nästan tre månader som vi inte hade saker inbokade hela helgen, "bara" svärmors 60-årskalas. Maken tog barnen på morgonarna (han behöver inte alls mycket sömn) så jag sov tre timmar extra både lördag och söndag PLUS två timmar båda dagarna när jag sov middag med tjejerna. Så efter 10 timmars extra sömn, så var jag uppe över ytan igen. Nu har N sovit två hela nätter och jag hoppas att vi är på rätt spår!
    Kan inte ens börja beskriva hur dåligt man kan må utan sömn! Fast det känner ni säkert alla till!

• Fru Bygg

Men nu är jag iallafall tillbaka lite på banan igen. Fortfarande mycket på jobb, men det är så utvecklande och roligt att än så länge funkar det jättebra.
    Lovar att jag ska bättra mig och kika in här lite oftare nu framöver!

• passionsblomman
    Fru Bygg skrev 2012-11-07 10:39:59 följande:
    Lovar att jag ska bättra mig och kika in här lite oftare nu framöver!
    *skriver upp*

Det tycker jag låter trevligt!

Vad roligt att höra att det finns folk som trivs på jobbet också. Tycker det är så mycket skit på arbetsmarknaden just nu.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård