• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Blommis: efter lite spionage på fb vet jag att hon har haft väninnebesök så sent som i veckan och låter glad och nöjd . Men Ingis, nu får du titta in i tråden lite, hjärtat mitt!

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2012-11-03 23:29:08 följande:Här får ni en sång på Alla helgons

en liveversion och kanske inte fulländad ljudmässigt, men jag har haft med mig klangen av just raden "Alla helgons dag" i många många år.Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurSå himla vacker! Tack Blommis för att du delade med dig.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2012-11-03 23:19:49 följande:Flamman, jag tänkte på dig idag när jag råkade ramla över ett faktaprogram där en superexpert föreläste om migrän. Shit! Jag satt där och kunde nästan lipa bara för att allt han beskrev var så exakt på pricken och huvudet på spiken beskrivet hur det är för mig. Om jag någonsin tvekat det minsta på att det verkligen är migrän jag får av och till, så vet jag verkligen med bestämdhet nu. jag vill åka till hans klinik och få hans proffsiga hjälp! Undrar om man kan tvinga läkaren på VC att remittera dit?Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurKan du skicka länken eller ungefär var du hittade den? Låter ju mycket intressant!

• Norrskensflamman

Men, vad konstigt det blev när jag kopierade/citerade?!M har fixat ihop en ny beg dator till mig och där är Windows 8. Kanske därför?  

• Norrskensflamman

Lanovia, hoppas så innerligt att ni fått sova i natt! Och självklart ska ni ta emot hjälp så att ni får lite lugnare nätter.

• Im yours

Hej!
    Blomman: Jag fattar precis hur du känner dig. Men ......  ska berätta en sak Vad jag vet så finns det ingen, alltså inte ens en berömd person som inte är rädd för att misslyckas. Och ändå så görs det nya filmer, skrivs det nya böcker, sätts det upp nya showe etc varenda eviga dag, året runt i hela världen. Ibland gör man bäst i att sväva fritt, utan säkerhetsbälten.

Jag blev nervös av detta med redigering, nu ska ju journalister helst behärska allt. Multijournalisti, eller kombimupp som det kallas i en av kursböckerna. I alla fall ....... vi ska ju ut och praktisera 5 mån, och förra måndagen skulle de personliga breven till fyra praktikplatser vara skrivna. Jag ville ju såklart göra det snyggaste brevet i InDesigne, men när jag äntligen hade fått till det någorlunda kunde jag inte skriva ut. Alltså lämnade jag in mina i vanligt svart/vitt word i måndags. Gissa vad som hände ....... redan på onsdag hörde Kommunalarbetarförbundet av sig, och nu ska jag till Sthlm på en intervju. Vi är bara 5 stycken i klassen som fått svar ............ Så vad lärde jag mig av detta? Jo, att det är insidan som räknas.

Kram, och håll drömmara levande. / Liz

www.finest.se/lizbloggaar

• ingenjörsbruden

jag lever! Full tupp!
    Har en illbatting som har haft mkt ont i magen ergo bara vara i mammas famn. sen är han synsk o känner på sig när jag försöker få till egentid.
    Ovan på detta har det flurerat kräksjuka i ett par omgångar p dagis så jag även haft min stora tös hemma.

Syrran är långtidssjukskriven= många långa dagliga samtal med henne O även mamsen telefoneras det flitigt med eftersom hon går på ngn "ELEFANTpencillin" sedan hon fått en infektion i sin nyopererade höft (vc skurit bort ett överväxt stygnDemon

Men utöver tidsbristen så är det bra här. Helammar, får sova ganska hyfsat på natten. Rätt nöjd o glad.
    Men nu får det bli bättring på mitt bt-surfande tycker jag!

Kan man få en liten sammanfattníng om vad som hänt?!

Kram!

• passionsblomman

Ingis!

Jodu, livet som småbarnsförälder-då är det Någon Annan som vill ha ens (omedelbara) uppmärksamhet HELA tiden!
    För den delen, så tycker jag att en kvinnas liv innehåller ganska många andra sådana situationer-även när man inte -längre eller alls-har (små)barn. Det räcker gott att ha en karl eller föralldel ett jobb ibland.

Hänt vet jag inte om det har så mycket?
    Jag har håålit lite efterlysning med anledning av trådens låga aktivitet på sistone och min rädsla att den ska dö ut.
    Men, nu kan ju alal sammanfatta sina liv lite för dig, så blir det lite ös igen... Tungan ute

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård